قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دانشگاه علم‌ و صنعت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و دانشگاه علم و صنعت با هدف استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد و کمک به پویا شدن اقتصاد و صنعت کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۳۷۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ - 15December 2019

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دانشگاه علم‌وصنعت تفاهم‌نامه امضا کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و دانشگاه علم و صنعت با هدف استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد و کمک به پویا شدن اقتصاد و صنعت کشور، تفاهم‌‌نامه همکاری در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و اقتصادی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه امروز (یکشنبه) در محل دانشگاه علم و صنعت با هدف تجاری‌سازی نوین در عرصه‌های آبادانی کشور منعقد شد.

«جبارعلی ذاکری» رئیس دانشگاه علم و صنعت پیش از امضای این تفاهم‌نامه در سخنانی گفت: برای تبدیل دانشگاه از نسل اول به نسل سوم، تجاری سازی را ایجاد کردیم تا مراکز رشد ۲۴ شرکت افزایش یابد.

وی گفت: در سالی که رونق تولید نام گذاری شده، با همکاری دانشگاه علم و صنعت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می‌توان تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر اقتصاد کشور گذاشت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: این همکاری در پروژه‌های نفت، شهرسازی، ارتباطات، پروژه‌های پژوهشی، آموزش نیروی متخصص، مشارکت در شناسایی نخبگان سایر بخش‌های صنعتی با قرارگاه خاتم الانبیاء انجام خواهد شد.

وی درباره تاثیر چنین اتفاق‌هایی در موفقیت دو نهاد، گفت: کمک به حل مشکلات اقتصادی از دانشگاه شروع می‌شود و امضای این تفاهم نامه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از پتانسیل دانشگاه علم و صنعت و نهاد‌های اجرایی برای کمک به حل مشکلات اقتصادی انجام می‌شود.

در ادامه، «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز در سخنانی اظهار داشت: این دومین تفاهم‌نامه بین قرارگاه با دانشگاه علم و صنعت است تا طرفین از ظرفیت یکدیگر با هدف ایجاد فضای جدید در گام دوم انقلاب اسلامی استفاده کنند.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پیش از این در حوزه‌های نفت و گاز، حمل و نقل، ابنیه و ساخت و ساز شهری، منابع آبی و تقریبا در همه حوزه‌های فنی و مهندسی فعالیت داشته و همچنان به همکاری با نهاد‌های دانشگاهی ادامه می‌دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: این قرارگاه با به‌کارگیری نیرو‌های جوان و رویکرد جهادی به موفقیت‌های خوبی دست یافته تا جمله حضرت امام خمینی (ره) را مبنی بر اینکه ما می‌توانیم، تحقق بخشد.

محمد با تاکید بر اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرارگاه وظیفه خود می‌داند که خط‌شکن شود، اظهار داشت: به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری برای فراهم کردن اقتصاد مقاومتی، ولی این مهم به خوبی اجرا نشد.

وی افزود: از طرفی استکبار جهانی شاهراه‌های اقتصادی کشور را هدف قرار داده تا همراه با تحریم ایران صنایع مختلف کشور دچار آسبب شود. مستکبران با استقرار تیم‌های مجرب به دنبال مختل کردن نظام اقتصادی هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: استکبار مغز‌ها و جوان‌های ما را به سمت خود جذب می‌کند تا پس از خام‌فروشی نفت، توسط همین نخبگان محصول نفت را چند برار قیمت به ما بفروشند؛ البته هنوز برای رسیدن به اقتصاد پویا دیر نیست و می‌توان حالت تهاجمی گرفت و خط‌شکنی کرد.

محمد افزود: قرارگاه خاتم در همه حوزه‌های مهندسی و فنی توانا است و تلاش می‌شود با تخصص‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، سبب تحول در اقتصاد و عمران کشور شود.

وی به پروژه‌هایی که تاکنون اجرایی شده اشاره و بیان کرد: اواخر سال گذشته پروژه خلیج فارس توسط تیم‌های بومی و جوان‌های متخصص انجام شد. قرارگاه در پروژه‌های سدسازی، تونل‌سازی، مترو، آب، نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی، معادن، و... فعالیت‌های چشمگیری را طراحی و اجرا کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تاکید کرد: آموزش‌محوری و رویکرد حل مسئله بسیار مهم است و در این ارتباط دانشگاه‌ها کمک شایانی می‌توانند انجام دهند. این در حالی است که این ارتباط می‌تواند نخبگان دانشگاه را جذب قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) کند تا امضای تفاهم‌نامه پیش رو فعال شدن بیشتر قرارگاه و دانشگاه را به همراه آورد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار