قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راه‌حل خروج بغداد از ناآرامی‌ها/ هدف آمریکایی‌ها از ایجاد آشوب در عراق

کارشناس مسائل بین‌الملل راه‌حل خروج از ناآرامی‌ها در عراق و هدف آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها از ایجاد آشوب در این کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳ - 17December 2019

راه‌حل خروج بغداد از ناآرامی‌ها/ هدف آمریکا از آشوب در عراق چیست؟جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تحولات عراق پس از استعفای عادل عبدالمهدی اظهار داشت: عراق نیازمند تشکیل یک دولت با کمک تمام احزاب و گروه‌هاست؛ تشکیل دولت می‌تواند شروع پایان دادن به آشوب‌ها باشد و باعث خروج عراق از ناآرامی‌ها شود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، آشوب‌های کشور عراق را کلید زدند، گفت: هدف آن‌ها گرفتن امنیت و حکومت مردم‌سالار از مردم عراق بود تا با تضعیف این کشور، پروژه خود یعنی تجزیه عراق را اجرایی کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف دشمنان عراق برای ایجاد آشوب، تبدیل این کشور به گاو شیرده است، افزود: پس از استعفای عادل عبدالمهدی، خلاء قدرت در عراق ایجاد شده است.

قنادباشی خاطرنشان کرد: هوشمندی لازم در عراق برای فائق آمدن بر نقشه‌های آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه راه برآورده شدن خواسته‌های معترضان عراقی، پایان دادن به اعتراضات است، تاکید کرد: نتایج این اعتراضات فقط به‌نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تظاهرات روز شنبه مردم عراق علیه آشوبگران را امیدبخش عنوان کرد و گفت: باید این نوع اعتراضات تداوم داشته باشد و می‌توان گفت این حرکت آغاز بیداری مردم عراق بود.

قنادباشی در پایان یادآور شد: مداخلات خارجی در عراق به‌سمتی پیش می‌رود که تمام سرمایه‌های این کشور یعنی وحدت و تمامیت ارضی را از مردم این کشور بگیرد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها