وزیر دفاع عراق در نشست خبری:

برای مبارزه با تروریسم راهی جز همکاری با ایران نداریم

وزیر دفاع عراق گفت: برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن آن راهی جز همکاری و در یک سنگر بودن با ایران نداریم.
کد خبر: ۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵ - 31December 2014

برای مبارزه با تروریسم راهی جز همکاری با ایران نداریم

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در نشست خبری که به همراه «خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع عراق برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز برای ما مهم است فضای امنیتی منطقه است و امروز نظام سلطه با یک توطئه فراگیر و تجهیز یک جریان تکفیری ـ صهیونیستی، امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده و جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه را مورد هجوم قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه تروریستها اجارهای و به دنبال تامین منافع آمریکا و امنیت اسرائیل هستند، ادامه داد: امروز عراق و سوریه جولانگاه حرکات غیربشری و تروریستی هستند و به طور طبیعی ایران و عراق در زمینه مواجهه و برطرف کردن این تهدید باید همکاری خودشان را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دیدار آغازی برای همکاریها باشد و ادامه پیدا کند، افزود: معتقدیم ملت، ارتش و مرجعیت عراق قادرند این مشکل را حل کنند و همکاری ما و مسائلی که در طی این دو روز با وزیر دفاع عراق مطرح کردیم در خصوص تحلیل شرایط منطقه، مبادله نکته نظرات و ترسیم یک آینده امن بود.

وزیر دفاع عراق: برای مبارزه با تروریسم و ریشهکن کردن آن راهی جز همکاری و در یک سنگر بودن با ایران نداریم

در ادامه این نشست خبری، خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع عراق  اظهار داشت: این سفر به دنبال دعوت سردار دهقان صورت گرفت و ما این دعوت را در یک زمان مهم پاسخ دادیم و دیدارهایی داشتیم و خلاصهای از وضعیت عراق، منطقه و شرایط امنیتی را تشریح و به مبادله ایدهها و نظرات پرداختیم. همچنین پیشنهاداتی درباره برخی مشکلات و معضلات ارائه کردیم.

وزیر دفاع عراق با بیان اینکه این سفر به دنبال جهتگیریهای دولت فعلی عراق انجام شد، گفت: دولت عراق معتقد است که با تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه و همسایه ارتباط برقرار کند زیرا امنیت عراق بر امنیت منطقه و کشورهای همسایه عراق تاثیر میگذارد.

وی تاکید کرد لازم است ارتباطات وجود داشته باشد زیرا دشمن مشترک، همگان را تهدید میکند و در برابر خودمان راهی جز همکاری و در یک سنگر بودن برای ریشهکن کردن تروریستها نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار