مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت بسیج در تأمین نیازهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح

مهدی رحیمی گفت: بسیج به واسطه ارتباط با نخبگان و پژوهشگران، می‌تواند نیاز‌های علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلح را برطرف کند.
کد خبر: ۳۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ - 16December 2019

نیازهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح به واسطه ارتباط با نخبگان و پژوهشگران برطرف می‌شود به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «مهدی رحیمی» مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در نشست دانش و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بسیج به واسطه ارتباط با نخبگان و پژوهشگران، می‌تواند نیاز‌های علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلح را  برطرف کند، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های بسیج در رشد، توسعه و ارتقای کشور در تمام عرصه‌ها و به‌خصوص در زمینه فرهنگی نهایت بهره را برد؛ چراکه ما هر جا به بسیج و به‌خصوص نخبگان این نهاد ولایی و انقلابی رجوع کردیم، شاهد موفقیت و پیشرفت‌های قابل توجهی بودیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تربیت و مدیریت نیرو‌های متخصص در مسیر تولید علم باید در دستور کار نیرو‌های مسلح قرار گیرد، افزود: آنچه که در جهت رشد و توسعه کشور در سایر عرصه‌ها مهم است، وجود یک تفکر ناب بسیجی و جهادی است که اگر این امر مهم در جامعه با سرعت و قدرت بیشتری نهادینه شود، مقتدرانه‌تر از قبل می‌توانیم در مسیر توسعه و شکوفایی کشور گام برداریم و تحقق این مسئله منجر به کاهش مشکلات و ناملایمات خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به ظرفیت و توانایی‌های بسیج برای کمک به توسعه کشور گفت: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌محور و حمایت از این شرکت‌ها برای تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی از اهداف مهم و بزرگی است که ما در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دنبال می‌کنیم.

رحیمی اضافه کرد: در حقیقت، عمده فعالیت‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، حمایت‌های مادی و معنوی از مخترعین و مبتکرین و نخبگان کشور است، به‌نحوی‌که با توانمندتر کردن این منابع انسانی عظیم و سرشار از انرژی و استفاده از نظریات و رهنمود‌های آنان بتوان مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف را در جهت صحیح مرتفع کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و شبکه نخبگان بسیج در تهران، پیگیری پرتال جامعه علمی، حمایت ویژه از هسته‌های فناور در استان‌ها برای ایجاد شرکت‌های دانش‌محور مردمی و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی و مردمی از اهداف مهمی است که ما در بسیج علمی، پژوهش پژوهشی و فناوری دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: تحقق این مسائل می‌تواند نیازمندی‌های کشور در حوزه‌های اقتصادی، علمی و... را تا حد امکان مرتفع کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مستلزم حمایت و پشتیبانی‌های رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسوولان بسیج اقشار دانشور و سایر دست‌اندرکاران فعالیت‌های علمی است، گفت: امیدواریم با کمک و یاری مخترعین و مبتکرین عزیز کشور بتوانیم در جهت پیشرفت وتوسعه کشور به جامعه خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار