ما در جنگ رسانه‌ای وابسته به تجهیزات دشمن هستیم

عماد نجار گفت: در تصاویر مذاکرات هسته‌ای در رسانه‌های غربی، لبخند‌های مقامات ایرانی بسیار انعکاس داشت تا کشور‌های ایستاده در برابر آمریکا متوجه شوند، نمونه‌ای که از آن الگوبرداری کردید، در برابر ما سر میز مذاکره با چه لبخندی نشسته است!
کد خبر: ۳۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 16December 2019

ما در جنگ رسانه‌ای وابسته به تجهیزات دشمن هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عماد نجار، کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگویی با موضوع (بررسی و تحلیل ابعاد و ماهیت تلاش رسانه‌های غربی و ضد ایرانی در وارونه نشان دادن موقعیت و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران)، اظهار داشت: یکی از کارکرد‌های جنگ رسانه‌ای تشویش اذهان عمومی است، انحراف افکار عمومی به سمت ضعف در درون، عدم توانایی برای ایستادگی. برای این‌که در دیگران این الگوسازی را ایجاد کنند، این فرمولی که می‌خواهید از آن پیروی کنید و برای خودتان ملاک قرار دهید، موفق نبوده است. یکی از این نمونه‌ها که معمولا در تصاویر و رسانه‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای بود که لبخند‌های مقامات ایرانی بسیار بروز پیدا می‌کرد.

وی افزود: به چه دلیل؟ به این دلیل که دیگر کشور‌های ایستاده در برابر آمریکا ماننده کره شمالی و بولیوی متوجه شوند آن نمونه‌ای که شما از آن الگوبرداری کردید، ببینید که در برابر ما سر میز مذاکره نشسته است با چه لبخند و چه ظاهری! یا تصاویری که در مورد مذاکره ابتدایی و قدم‌های اولیه کره شمالی برای شروع مذاکرات انعکاس داشت، تنها تصاویری که در رسانه‌ها می‌بینیم خوش و بش کردن خیلی صمیمی دو رئیس‌جمهور بود، در حالی که آن مذاکرات حتی به دور دوم کشیده نشد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از آن مذاکرات اولیه کره شمالی و آمریکا روابط به تنش کشیده شد و آزمایش‌های هسته‌ای تکرار و موشک‌ها امتحان شد و بسیاری تهدید‌ها صورت گرفت، تصاویر روی آن خوش و بش دو رئیس‌جمهور ماند؛ لذا جنگ رسانه‌ای که به آن اشاره کردم، یک ارتش کامل است که شامل فرمانده، سرباز و تجهیزات و تسلیحات است و تجهیزات نظامی در جنگ رسانه‌ای همان دوربین، قلم و سیستم‌های صوتی است و سربازان آن را می‌توانیم تهیه‌کنندگان، خبرنگاران و عکاسان بدانیم و فرماندهانش کسانی هستند که مسیر جنگ رسانه‌ای را ایجاد می‌کنند.

عماد نجار بیان کرد: بنابراین سیره جنگ رسانه‌ای صهیونیسم بین‌المللی بسیار قوی است و یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی صف‌آرایی در برابر تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای است که توسط رسانه‌های بین‌المللی ایرانی بسیار موفق بوده است. این حصر شکستن می‌تواند یکی از اقدامات عملی و شکست جنگ رسانه‌ای برای غرب باشد؛ لذا ما در برابر رسانه‌های غربی اقدامات اولیه را انجام دادیم و برای مقابله با جنگ رسانه‌ای غرب و افکار عمومی جهان، رسانه‌های متعددی ایجاد کردیم. همچنین اقداماتی در زمینه جنگ رسانه‌ای درپیش گرفتیم به عنوان مثال تنویر افکار عمومی در رابطه با اقدامات دولت‌های آن‌ها انجام دادیم، برای مثال اقداماتی درباره جنایات فرانسوی‌ها که در حوزه دارویی و پزشکی مرتکب شدند، منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: یکسری مسائل به عنوان حواشی جنگ رسانه‌ای وجود دارد، به عنوان مثال اگر به یاد داشته باشید، ماهواره‌های ما را غیرفعال کردند و شبکه‌های بین‌المللی ما نمی‌توانستند اخبارشان را برای کشور‌های غیرایرانی پخش کنند؛ لذا فرماندهان جنگ رسانه‌ای باید در این عرصه اقداماتی را انجام دهند که ما در این جنگ وابستگی به دشمن نداشته باشیم، برای همین اقداماتی انجام شد و قدری از وابستگی کاسته شد، اما هنوز همین ماهواره‌ها برای دریافت مجوز دچار وابستگی هستند. یکی از وابستگی‌های آن مجموعه و سازمان‌های به ظاهر بین‌المللی، حقوق بشری و آزاد است.

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: دقیقا همان مجموعه‌های به ظاهر آزاد و حقوق بشری کسانی هستند که در پیشبرد اهداف امپریالیسم و صهیونیست بین‌الملل فعال هستند. بارزترین نمونه آن، مجموعه سازمان ملل است که اگر فردی بخواهد از کوچک‌ترین حقانیت در حد یک بیانیه غیر راهبردی دفاع کند، ابتدا تهدید می‌شود و اگر آن تهدید انجام نشود و تغییراتی صورت نگیرد، حذف فیزیکی می‌شود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار