مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

موانع احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: با وجود اینکه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته کلنگ‌زنی شد اما موانعی بر سر راه احداث آن ایجاد شده که لازم است برطرف شوند.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 16December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران دستگاه‌های عضو این شورا به جلسات، اظهار داشت: از برخی مدیران عضو شورا گلایه داریم زیرا با هر بهانه‌ای به جلسات شورا توجه نکرده و هر بار یک نفر به نمایندگی از آنها در جلسات حضور پیدا می‌کند.

وی به روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: سال آینده چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و همه استان‌ها حتی استان‌هایی که به لحاظ آماری تعداد رزمنده کمتری را نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد به جبهه‌ها اعزام کردند در زمینه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از استان ما جلوتر هستند و این در حالی است که مسئولان ما در همه سخنرانی‌ها ادعا دارند که نقش اول را به لحاظ اعزام تعداد رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایفا کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در همه استان‌ها یا به اتمام رسیده و یا فازهای دوم و سوم آن در حال اجرا است، عنوان کرد: با وجود اینکه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ما سال گذشته کلنگ‌زنی شد اما موانعی بر سر راه آن ایجاد شده که لازم است برطرف شوند.

آسمند عنوان کرد: یکی از موانع موجود، شرکت آب منطقه‌ای است که بعد از اینکه مطالعات پروژه، کلنگ‌زنی و خاکبرداری آن انجام گرفت حالا ادعا دارد که زمین پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بستر رودخانه بشار قرار دارد و این در حالی است که فاصله فعلی زمین تا رودخانه حدود ۱۲۳ متر بوده و در این حدفاصل نیز تاسیسات زیادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در دیداری که با مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در استان داشتیم نظر آنها این است که نسبت به ایمن‌سازی ساحل رودخانه مبادرت شود تا کار ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس با سرعت بیشتری پیش برود، گفت: در جلسه‌ای که با حضور شرکت آب منطقه‌ای استان و شهرداری یاسوج در سپاه فتح برگزار شد نیز مسئولان شرکت آب منطقه‌ای قول دادند این مشکل را حل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه امسال 5.5 میلیارد تومان اعتبار ملی دارد، ابراز داشت: نیمی از این اعتبار تخصیص داده شده و در حساب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دارد و انتخاب پیمانکار در انتظار تعیین تکلیف این پروژه و رفع موانع موجود است، ضمن اینکه قرار بود سالانه یک میلیارد تومان از منابع شهرداری یاسوج به این پروژه اختصاص پیدا کند اما تاکنون این اعتبار اختصاص داده نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات استانی نیز 600 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد، اما 100 میلیون تومان از تعهد سال گذشته شهرداری باقی مانده که هنوز کار متناسب با این اعتبار را انجام نداده است بنابراین با توجه به این شرایط در صورتی که شهرداری نمی‌تواند تعهدات خود را اجرایی کند اعلام کند تا این پروژه نیز مانند پروژه یادمان شهدای گمنام یاسوج به دستگاه دیگری واگذار شود.

آسمند در ادامه با اشاره به بحث نامگذاری معابر، عنوان کرد: کمیسیون نامگذاری معابر به صورت مرتب توسط شهرداری یاسوج برگزار می‌شود اما از سایر شهرها اطلاع دقیقی نداریم که از شهرداری‌های سراسر استان خواسته می‌شود این کمیسیون را تشکیل دهند و باید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هر شهرستان یا معاونت فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج آن شهرستان به عنوان عضو جلسه در کمیسیون نامگذاری معابر حضور داشته باشد، ضمن اینکه شهرداری‌ها باید تمام اطلاعات نامگذاری خیابان‌ها را به عنوان یک بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی به یادمان شهدای گمنام یاسوج نیز اشاره و تصریح کرد: سال 85 پیکر هشت شهید گمنام در تپه نورالشهدای شهر یاسوج خاکسپاری شد اما بعد از ساخت المان‌ شهدا توجهی به برطرف کردن مشکلات این یادمان از جمله راه‌ دسترسی و روشنایی آن نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: چندین جلسه هیأت امنای یادمان به ریاست فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد اما به جز مشکل آب شرب، سایر مشکلات این یادمان به قوت خود باقی است.

آسمند ابراز داشت: امسال نیز 150 میلیون تومان برای توسعه و بهسازی این یادمان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شده اما با توجه به اینکه این یادمان برای توسعه و بهسازی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد لازم است اعتبار استانی نیز به آن اختصاص داده شود.

وی در ادامه از برگزاری هفتمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در استان خبر داد و گفت: در این همایش که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود از حدود 300 مادر و همسر شهید تجلیل می‌شود که از همه دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهیم در برگزاری این همایش با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار