حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به منازل مسکونی یمنی‌ها در الحدیده

ائتلاف سعودی با تشدید حملات خود به غرب یمن، منازل مسکونی شهروندان یمنی در الحدیده را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
کد خبر: ۳۷۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ - 16December 2019

حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به منازل مسکونی یمنی‌ها در الحدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف سعودی بار دیگر با نقض آتش‌بس در استان «الحدیده» واقع در غرب یمن، منازل مسکونی این منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی یمن به «المسیره» گفت: «یگان توپخانه‌ای متجاوزان روز دوشنبه، منزل مسکونی یک شهروند یمنی را در جنوب روستای «الشجن» از توابع شهرستان محاصره شده الدریهمی هدف قرار داد».

وی افزود: «ائتلاف متجاوز امروز همچنین هشت گلوله توپ به سمت منازل مسکونی یمنی‌ها در منطقه «الفازه» شهرستان التحیا استان الحدیده شلیک کرد».

با وجود توافق به دست آمده بر سر آتش‌بس در الحدیده در آخرین مذاکرات صلح یمن موسوم به «توافق استکهلم»، حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی با وجود گذشت یک سال از این توافق، متوقف نشده است.

در همین ارتباط اخیرا «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در یک نشست خبری در صناء اعلام کرده که «ائتلاف سعودی از ابتدای توافق آتش‌بس در الحدیده تاکنون، ۳۰۹۰۳ بار آتش‌بس را نقض کرده است».

یحیی سریع همچنین گفت که از ابتدای این توافق، ۱۷۵ نفر از شهروندان یمنی کشته و ۴۸۱ نفر از جمله ده‌ها زن و کودک زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، ادامه نقض توافق استکهلم توسط ائتلاف سعودی در صورتی است که اخیرا دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» مدعی شده که شبه‌نظامیان سودانی سواحل غربی یمن را ترک کردند.

وبگاه «۲ دسامبر» وابسته به دولت مستعفی یمن گزارش داد که «حسین منزول حمدان ازرق» فرمانده شبه‌نظامیان سودانی مناطق تحت اشغال خود در غرب یمن را ترک کرده و این مناطق را تحویل شبه‌نظامیان دولت منصور هادی داده است.

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ ۲۲ آذر ماه سال گذشته، قرار بر این بود که طرفین باید نیرو‌های خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی خارج کنند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است.

این در حالی است که سازمان ملل به طور رسمی خروج نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرده بود، اما برای خروج طرف سعودی اقدامی نکرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار