حجت‌الاسلام شهیدی:

عامل پیروزی انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال ایثار مردم بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عامل پیروزی انقلاب اسلامی را ایثار و ایثارگری مردم دانست و گفت: در تلاشیم با برگزاری برنامه‌های متعدد جامعه را جامعه ایثارگر کنیم. فرهیختگان روی این مسأله کار کنند تا ایثار اجتماعی در جامعه رشد کند.
کد خبر: ۳۷۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ - 17December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اجلاسیه دومین «همایش ملی ایثار اجتماعی» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عزیزی دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره اینکه هفت سال قانون جامع خدمات رسانی ماند و ابلاغیه آن برای اجرای تا سال ۹۲ طول کشید اظهار داشت: یکی از مواد این قانون تشکیل دبیرخانه‌ای متشکل از ۱۹ عضو تعیین شد. اولین جلسه شورای عالی با ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، دومین جلسه سال گذشته با حضور آقای جهانگیری برگزار شد و رسما دبیرخانه کار خود را از سال ۹۳ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شروع کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین سفارش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بود. بنا بود شورا جلساتی با دانشگاهیان و اساتید داشته باشد. اولین جلسه و همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و دومین جلسه با دانشگاه امام صادق (ع) بود که این همایش محصول دومین جلسه است.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به اقدامات این دبیرخانه در توسعه و ترویج فرهنگ‌ ایثار که مفهومی از ایثار ارائه کرد، گفت: ایثار یعنی از خود بگذرم و برای فردی دیگر فداکاری کنم. ایثار یعنی فداکاری، این فرهنگ‌ از زمان صدر اسلام و از زمان امام حسین (ع) رشد کرد تا انقلاب اسلامی که ایثار و ایثارگری در دفاع مقدس خودش را نشان داد. نهایت ایثار شهادت است. ما در طول جنگ‌ تحمیلی ۲۳۰ هزار شهید دادیم که اوج ایثارگری بودند.

وی تصریح کرد: جامعه اگر بخواهد موفق و سعادتمند باشد باید این فرهنگ در آن رشد کند. مثل آب و غذا به فرهنگ ایثار نیازمندیم. این فرهنگ عامل پیروزی ما در دفاع مقدس بود. مردم با این فرهنگ توانستند بعد از هشت سال که صدام گفته بود یک هفته‌ای به تهران می‌رسیم او را وادار به آتش بس کند. این نتیجه ایثار مردم است. حدود ۶۴ خانواده در کشور داریم که پنج شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند. ۸۵ خانواده سه شهید داریم و همین مقدار چهار شهید و هفت هزار خانواده دو شهید داریم. عامل پیروزی و ۴۰ سال انقلاب ما ایثار و ایثارگری مردم ما بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در تلاشیم با برگزاری برنامه‌های متعدد جامعه را جامعه ایثارگر کنیم. فرهیختگان روی این مسئله کار کنند تا ایثار اجتماعی در جامعه رشد کند.

شهیدی با بیان اینکه تنها با فرهنگ ایثار است که می‌توانیم به جنگ با دشمنان کشور برویم افزود: همان گونه که جبهه را با ایثار اداره کردیم امروز هم با ایثار جامعه را به پیروزی ببریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها