حجت‌الاسلام سعیدی:

برخی خواص کشور به سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل دچار شده‌اند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در شرایط فتنه توجه به عناصر پشت پرده بسیار مهم است، گفت: ما در سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل شاهد اشتباهات بسیاری هستیم که این اشتباهات امروز هم گریبانگیر بعضی از خواص کشور است.
کد خبر: ۳۷۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 17December 2019

ضرورت توجه به عناصر پشت پرده در شرایط فتنهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در جمع روحانیون عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش مستقر در تهران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی، مکتبی و الهی است، نظامی که شریعت الهی در آن جاری است، یکی از ارکان بسیار مهم این نظام الهی مجموعه نیرو‌های مسلح است و زمانی که یک نیروی نظامی بخواهد از نظام الهی پاسداری کند، باید به بالاترین شاخص‌ها و معیار‌های ارزشی و دینی رسیده باشد.

وی افزود: به عبارت دیگر، تنها یک قدرت نظامی که با معیار‌های دینی و اخلاقی تجهیز شده باشد، می‌تواند از چنین نظام الهی پاسداری کند و فلسفه عقیدتی سیاسی و نمایندگی رهبری در نیرو‌های مسلح همین است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش روحانیت در نیرو‌های مسلح، گفت: وظیفه روحانیت در نیرو‌های مسلح و به عنوان نماینده ولی فقیه و رهبری این است که آنچه را که در اسلام به عنوان ارزش شناخته می‌شود، در تار و پود نیرو‌های مسلح جاری و ساری کند و در واقع آنچه از افکار و اعتقادات و احکام نیاز است را به نیرو‌های مسلح برساند.

سعیدی بیان کرد: تاریخ برای ما پیام‌های بسیار مهمی دارد که در شرایط حساس کنونی می‌تواند بسیار مفید باشد. ما در سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل شاهد اشتباهات بسیاری هستیم که این اشتباهات امروز هم گریبانگیر بعضی از خواص کشور است؛ مهم‌ترینِ این اشتباهات، تغییر مبانی و اصول و تنزل رهبری الهی به رهبری زمینی بود؛ همان‌طور که بنی اسرائیل رهبری حضرت موسی (ع) را با رهبری سامری عوض کردند، امروز هم شاهد بودیم که برخی از فتنه‌گران، ولایت طاغوت را برای خود برگزیدند.

وی با اشاره به نقش عناصر پشت پرده در حوادث اخیر تصریح کرد: در شرایط فتنه توجه به عناصر پشت پرده بسیار مهم است. مردم نمی‌توانند عناصر پشت پرده را تشخیص دهند، این کار وظیفه خواص جامعه است که ریشه‌ها را به مردم بشناسانند؛ در غیر این‌صورت همین ریشه‌ها و دست‌های پشت پرده، مشکلات دیگری به وجود خواهند آورد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه تحول‌های بسیار مطلوبی در ارتش جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، افزود: امروز ارتش دارای روحانیون ولایت‌مدار و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این روحانیون فرهیخته جزء رویش‌های انقلاب هستند.

سعیدی گفت: امروز شاهد تحول‌های دینی و معنوی خوبی در سطح ارتش هستیم؛ از جمله این تحول‌ها، حضور مؤثر روحانیت در ارتش و نیرو‌های مسلح است که این‌ها همه از ارزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار