بازسازی مزار شهید اهل سنت به‌همت فرماندهی انتظامی «صالح‌آباد»؛

شهیدی که نماد وحدت شیعه و سنی در روستایی دورافتاده شد

فرمانده انتظامی شهرستان «صالح‌آباد» گفت: با ابلاغ دستورات، کار بازسازی مزار شهید «تیموری» و نیز مزار پدرش بزرگوارش که در کنار وی به خاک سپرده شده است، آغاز شد.
کد خبر: ۳۷۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲ - 18December 2019

بازسازی مزار شهید اهل سنت به‌همت فرماندهی انتظامی «صالح‌آباد»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «جمشید فیض‌تیموری» از شهدای اهل سنت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که ۱۶ آبان سال ۶۶ در مرز تایباد، در جریان درگیری با اشرار مسلح، به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهر وی در زادگاهش یعنی روستای «صالح‌آباد» از توابع شهرستان «تربت‌جام» واقع در استان خراسان رضوی به خاک سپرده شد که در تقسیم‌بندی‌های جدید، جزو توابع شهرستان «صالح‌آباد» قرار گرفت.

امروز بیش از ۳۲ سال از خاکسپاری پیکر مطهر شهید «فیض‌تیموری» می‌گذرد، مزار این شهید والامقام تا چندی پیش بازسازی نشده و تقریبا به‌صورت کامل تخریب شده بود، تا این‌که به‌همت فرماندهی انتظامی شهرستان «صالح‌آباد»، مجددا بازسازی شد.

در همین راستا، سرهنگ «جواد ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان «صالح‌آباد» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: همزمان با هفته وحدت، با خانواده‌های شهدای اهل سنت شهرستان دیدار کردیم که بعد از این دیدار، وقتی بر سر مزار شهید «جمشید فیض‌تیموری» یکی از شهدای اهل‌سنت «صالح‌آباد» رفتیم، متوجه شدیم که مزار این شهید والامقام بسیار وضعیت نامناسبی دارد و تقریباً به‌صورت کامل خراب شده است؛ بنابراین با ابلاغ دستورات، کار بازسازی مزار شهید «تیموری» و نیز مزار پدرش بزرگوارش که در کنار وی به خاک سپرده شده است، آغاز شد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان «صالح‌آباد» حدود ۱۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: تعداد زیادی از این شهدای شهرستان، از اهل سنت و پنج شهید نیز از شهدای نیروی انتظامی هستند.

ابراهیمی با اشاره به تلاش در جهت حمایت از خانواده‌های شهدا، خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی صالح‌آباد ضمن سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و تقدیر از آن‌ها، مشکلات‌شان را بررسی و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

به گزارش دفاع‌پرس، در همین راستا قرار است که مراسم رونمایی از مراز بازسازی‌شده شهید «جمشید فیض‌تیموری»، امروز (چهارشنبه) از ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور «عبدالقیوم یوسفی» امام جمعه اهل سنت و حجت‌الاسلام «ساجدیان» امام جمعه اهل تشیع، فرماندار، اعضای شورای تامین و فرمانده انتظامی صالح‌آباد، برگزار شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار