السیسی در واکنش به اردوغان: اجازه سیطره بر لیبی را نخواهیم داد

رئیس‌جمهور مصر در واکنش به اظهارات اخیر اردوغان درباره احتمال اعزام نیرو‌های ترکیه به لیبی در حمایت از دولت وفاق ملی، گفت که قاهره به هیچ کس اجازه سیطره بر لیبی را نخواهد داد.
کد خبر: ۳۷۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ - 17December 2019

السیسی در واکنش به اردوغان؛ اجازه سیطره بر لیبی را نخواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌ جمهور مصر چند روز پس از اعلام حمایت رئیس‌جمهور ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس، اظهار داشت: مصر به هیچ طرف خارجی اجازه نخواهد داد که بر لیبی سیطره پیدا کند.

السیسی با بیان اینکه سودان و لیبی جزو کشور‌های همسایه مصر هستند، افزود: «مصر به هیچ کس اجازه سیطره بر این دو کشور را نخواهد داد».

به گزارش روزنامه مصری الاهرام، وی با تاکید بر داشتن مرز زمینی مصر با سودان و لیبی گفت: دخالت نظامی در این دو کشور، به مساله امنیت ملی مصر مربوط می‌شود.

رئیس‌جمهور مصر تصریح کرد: «از حمایت از ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر (که روز پنجشنبه عملیات خود برای تسلط بر «طرابلس» مقر دولت وفاق ملی لیبی آغاز کرده است) دست نخواهیم کشید».

عبدالفتاح السیسی اضافه کرد: «ما نمی‌خواهیم در لیبی دولتی برپا باشد که کنترل آن در دست گروه‌های مسلح و تروریست و افراطی باشد».

اردوغان چند روز پیش گفته بود، اگر فائز سراج نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه درخواست نیرو کند، ترکیه آماده است تا به لیبی نیروی نظامی اعزام کند. رئیس جمهور ترکیه همچنین از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست کرده تا دیداری با وی درباره موضوع لیبی داشته باشد، چراکه «نمی‌خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل شود».

در حال حاضر دو دولت در لیبی مستقر است، یکی به ریاست فائز سراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مرکز آن «طرابلس» است و دیگری به ریاست ژنرال «خلیفه حتفر» که مورد حمایت مصر و عربستان سعودی، امارات و چند کشور دیگر است و در شهر «طبرق» (شرق لیبی) مستقر است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار