کشتی تجسسی روسیه نزدیک پایگاه‌های دریایی آمریکا رویت شد

گارد ساحلی آمریکا از حضور یک کشتی تجسسی روسیه نزدیک پایگاه‌های دریایی خود در جنوب شرقی ایالات متحده خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵ - 17December 2019

کشتی تجسسی روسیه نزدیک پایگاه‌های دریایی آمریکا رویت شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گارد ساحلی آمریکا در بیانیه‌ای از حضور یک فروند کشتی تجسسی روسیه در سواحل جورجیا و کارولینای جنوبی، نزدیک پایگاه‌های دریایی ایالات متحده خبر داد.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» گارد ساحلی آمریکا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد ادعا کرد کشتی «ویکتور لئونوف» نیروی دریایی روسیه به شکلی ناایمن در حال انجام عملیات بوده است.

گارد ساحلی آمریکا مدعی شده که این کشتی تجسسی روسیه با وجود کاهش دید، چراغ‌های خود را روشن نکرده و به پیام‌های کشتی‌های در حال عبور پاسخ نداده است.

در بیانیه گارد ساحلی آمریکا به پایش دقیق اوضاع از سوی نفرات گارد ساحلی و اتخاذ تدابیر امنیتی در این زمینه اشاره شده است.

به نوشته این وبگاه، روسیه بار‌ها کشتی‌های تجسسی خود را برای رصد پایگاه‌های دریایی آمریکا در سواحل جنوب شرقی این کشور از جمله پایگاه‌های دریایی «نورفولک»، «میپورت» و پایگاه ویژه استقرار زیردریایی‌ها اتمی این کشور در «کینگز بی» عازم منطقه کرده است.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا نیز در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن تایمز» گفت: «ما از فعالیت‌های دریایی روسیه از جمله استقرار کشتی‌های تجسسی آن‌ها در منطقه اطلاع داریم.»

این مقام نظامی آمریکا از ذکر جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و تنها افزود که نیرو‌های آمریکا ماموریت‌های هوایی و دریایی روزانه خود را برای دفاع از آمریکا و کانادا انجام می‌دهند.

روسیه مدتی است که حضور نظامی خود را در قاره آمریکا افزایش داده است. چندی قبل مقامات دولت پاناما و آمریکا مانع از ورود یک فروند کشتی تحقیقاتی روسیه به آبراه پاناما، یکی از مهمترین مسیر‌های آبی جهان شدند. مقامات پانامایی مدعی شدند که این کشتی تجسسی بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها