دریادار سیاری در ششمین همایش مدیریت جهادی:

دفاع مقدس جلوه مدیریت جهادی بود/ ناوشکن‌های نداجا با مدیریت جهادی ساخته شدند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ساخت ناوشکن نیاز به فناوری پیشرفته‌ای دارد که ما از آن در ساخت ناو موشک‌انداز کلاس پیکان استفاده کردیم. این در حالی بود که هیچ اطلاعی از ساخت ناوشکن و فناوری آن نداشتیم؛ اما این کار با غیرت، همت و‌ مدیریت جهادی انجام شد.
کد خبر: ۳۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ - 17December 2019
دفاع مقدس جلوه مدیریت جهادی بود/ ناوشکن‌های نیروی‌دریایی ارتش با مدیریت جهادی ساخته شدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، امشب (سه‌شنبه) در ششمین همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور بود و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش بُرد.
 
وی افزود: من در دهه ٧٠ که فرمانده ناوگان شمال در دریای خزر بودم یکی از کشور‌های شمال ایران از ما برای شرکت در رزمایش در دریای خزر دعوت کرد، اما ما در آنجا به غیر از چند ناو آموزشی هیچ شناور دیگری نداشتیم لذا خدمت فرمانده معظم کل قوا رفتم و این مطلب را به ایشان عرض کردم و پاسخ ایشان این بود که بروید و ناوگان جنوب خود را به شمال منتقل کنید و با آن‌ها رزمایش انجام دهید.
 
دریادار سیاری اضافه کرد: بدین ترتیب ناو‌های خود را از دریای سرخ به سوی دریای سیاه و رود ولگا حرکت دادیم، اما آن‌ها اجازه ندادند لذا فرمانده معظم کل قوا گفتند که آن‌ها می‌خواهند شما را تحقیر کنند پس ناو را با تریلر و یا با جداسازی قطعات به شمال منتقل کنید تا این رزمایش انجام شود. اما گفتیم که این کار ممکن نیست؛ لذا این حرکت موجب شد تا ناوشکن رزمی را طراحی کرده و بسازیم.
 
وی‌تصریح کرد: ساخت ناوشکن نیاز به فناوری پیشرفته‌ای دارد که ما از آن در ساخت ناو موشک انداز کلاس پیکان استفاده کردیم. این در حالی بود که هیچ اطلاعی از ساخت ناوشکن و فناوری آن نداشتیم. اما این کار با غیرت، همت و‌ مدیریت جهادی انجام شد تا اینکه سال ٨٢ نتیجه آن را در ناوگان شمال با حضور فرمانده کل قوا رونمایی و الحاق کردیم.
 
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به سایر موفقیت‌های نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: این موفقیت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که سه سال بعد از ساخت ناو موشک انداز پیکان، ناو درفش، سه سال بعد ناو جوشن، سه سال بعد ناو دماوند و سپس ناو‌های زره و سپر ساخته و به ناوگان‌ نیروی‌دریایی ارتش الحاق شد.
 
وی‌ همچنین اضافه کرد: فرمانده کل قوا در سال ٧۶ که از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کردند، فرمودند که باید ناوشکن با قابلیت حمل موشک و بالگرد داشته باشید که این کار ١٢ سال بعد در سال ٨٨ با ساخت ناوشکن جماران محقق شد؛ البته برای این کار با دشواری‌هایی هم همراه بود که ساخت «شفت» و گیربکس ناوشکن از مهم‌ترین آن‌ها بود که به ترتیب اولی در سازمان صنایع دفاع و دومی هم در یک مجموعه شخصی طراحی و ساخته شد.
 
دریادار سیاری با بیان اینکه این موفقیت‌ها همگان را متعجب کرده است، تصریح کرد: هنگامی که در جمع فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند حضور داشتم، یکی از آن‌ها از من پرسید که آیا ناوشکن جماران ساخت شما حقیقی است یا خیر؟ من به او گفتم که شما اکنون در خلیج عدن و دریای سرخ دریانوردی می‌کنید و ۶٠ روز بعد جماران را در آنجا مشاهده خواهید کردکه جماران رفت و در آنجا حاضر شد.
 
وی بیان داشت: بعد‌ها در جایی دیگر که آن فرمانده با من دیدار داشت از این کار تعجب کرد و گفت که این توان شما را باور کردم؛ امروز ناوشکن‌های ساخت ایران در اقیانوس آرام حضور دارند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار