مسئول نیروی انسانی سپاه لرستان:

۱۵۰۰ سرباز وظیفه در لرستان آموزش‌های مهارت را فرا گرفتند

سرهنگ «نورخدا ولی‌چگنی» گفت: یک هزار و 525 سرباز وظیفه در استان لرستان آموزش‌های مهارت را فرا گرفتند و برای آنها گواهی مهارت صادر شد.
کد خبر: ۳۷۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 18December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «نور‌خدا ولی‌چگنی» مسئول نیروی انسانی سپاه لرستان اظهار داشت: سربازان در سپاه استان مهارت فرا می‌گیرند که این مهارت‌ها در رشته‌های برق، جوشکاری، مکانیک، کامپیوتر سطح یک و سطح دو، زنبورداری، دامداری، پرورش قارچ و ماهی، زعفران و… است که در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش برق و جوشکاری در ۱۵ روز انجام می‌شود افزود: مدت آموزش زنبورداری یک هفته، دامداری مقدماتی ۱۰۰ ساعت، تکمیلی یک هفته، پرورش قارچ، ماهی و زعفران یک هفته، دوره کامپیوتر سطح یک و سطح دونیز یک ماهه و ۲۰ روزه است.

مسئول نیروی انسانی سپاه استان لرستان هدف از مهارت آموزی سربازان را طرح توانمندسازی کارکنان وظیفه دانست و عنوان کرد: طرح مهارت آموزی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تربیت نیروی کار متخصص است.

وی با اشاره به اینکه طرح مهارت در همه شهرستان‌های استان در حال اجراست و این طرح ادامه دارد گفت: هر سربازی در بدو ورود به خدمت در رشته مورد نظر خود ثبت نام به عمل می‌آورد و پس از دوره آموزشی به آنها گواهی مهارت داده می‌شود.

ولی‌چگنی با بیان اینکه یک هزار و 525 سرباز وظیفه آموزش های مهارت را سپری کردند تصریح کرد: سربازانی  که دوره مهارت را طی کرده‌اند می‌توانند پس از پایان دوره خدمت سربازی از کارت مهارت آموزی جهت ایجاد شغل استفاده کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر مهارت های که به سربازان داده می شود مربوط به کار آفرینی و کسب و کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار