مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:  

رشد و تعالی جامعه اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

حجت الاسلام «عیسی رضایی» با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هر کدام به خودی خود دارای ظرفیتی هستند، گفت: با بهره‌گیری از این دو ظرفیت علمی می‌توان به نیازهای جامعه پاسخ داد و کشور را به سمت رشد و تعالی پیش برد.
کد خبر: ۳۷۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 18December 2019

رشد و تعالی جامعه اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شودحجت‌الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: نامگذاری بعضی از روزها بخاطر حادثه‌ای که در آن روز اتفاق افتاده دارای شأن نزول است و آن حادثه مرتبط بین زمان و مکان است.

رضایی با اشاره به شهادت مفتح در 17 آذر سال 1358، گفت: این عالم مجاهد هیچگونه مسئولیت اجرایی نداشت و استاد حوزه و دانشگاه بود و حضور این شخصیت نستوه و شهید مطهری‌ها در دانشگاه باعث ایجاد پیوند حوزه و دانشگاه بود که دشمن پی به این موضوع برده و دست به ترور شهادت‌گونه این شخصیت زد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران ادامه داد: هویت مردم و ملت ما متشکل از فرهنگ دینی و سنت‌های ایرانی است که بین این دو باید پیوند مستحکم ایجاد شود و نقطه ثقل این دو عنصر در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هر کدام به خودی خود دارای ظرفیتی هستند، گفت: با بهره‌گیری از این دو ظرفیت علمی می‌توان به نیازهای جامعه پاسخ داد و کشور را به سمت رشد و تعالی پیش برد.

این مسئول بیان داشت: حوزه و دانشگاه هر کدام رسالت و وظیفه‌ای دارند که به آن عمل می‌کنند که باعث ساختن و کامل کردن جامعه می‌شود.

رضایی با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه پا به پای علم و دین به شمار می‌آید، گفت: دانشجویان کشورمان مسلمان هستند و از فرهنگ دین برخوردارند و باید از عالمان حوزه نسبت به آموزه‌های دین بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حوزه جهت رسیدن به اهداف مهم و کلان نیاز به علوم روز دارد و لذا باید از کارشناسان دانشگاهی بهره‌مند شد، متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در هدف است و نه در شکل سازمانی و روش آن.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها