عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

مذاکره با آمریکا در هر سطحی قابل قبول نیست

نماینده مردم زابل گفت: اینکه ما بخواهیم وارد مذاکره با آمریکا شویم در هر سطحی قابل قبول نیست، دلیل آن هم واضح است؛ چرا که آمریکا در طول تاریخ حیات خود بد عهد و پیمانشکن بوده و این مسئله هم ربطی به حال حاضر ندارد.
کد خبر: ۳۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ - 18December 2019

مذاکره با آمریکا در هر سطحی قابل قبول نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حبیب الله دهمرده در گفت‌وگویی، به سفر روز‌های آینده رئیس جمهور کشورمان به ژاپن اشاره کرد و اظهار داشت: ما بایستی ارتباط مستحکم با دنیا را در دستور کار خود قرار بدهیم، به جز کشور‌هایی از قبیل آمریکا و رژیم صهیونیستی که از خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌روند.

وی در ادامه افزود: ارتباط با ژاپن بایستی به صورت منطقی، علمی و کارشناسی شده، صورت بپذیرد تا اینکه هر ۲ کشور به منافع مورد نیاز خود دست پیدا کنند؛ البته ناگفته نماند که این ارتباط باید با همان عزت و مصلحتی که نظام برای خود تعریف کرده است، انجام بگیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند به هدف اصلی سفر رئیس جمهور به ژاپن اشاره و اظهار کرد: اصل سفر رئیس جمهور به ژاپن بسیار خوب است، اما اینکه ما چه برنامه‌ای داریم و چه دستاوردی می‌تواند برای کشورمان داشته باشد و یا چه اشکالاتی ممکن است ایجاد کند، مشخص نیست.

ژاپن از دیر باز روابط تجاری با ایران داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: ارتباط تجاری ژاپن با جمهوری اسلامی ایران مربوط به یکسال و دو سال نمی‌شود، بلکه از دیرباز روابط اقتصادی گسترده‌ای با این کشور داشتیم و حتی در مقاطعی هم شریک تجاری ایران بوده است.

دهمرده در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که آیا ژاپن می‌خواهد نقش میانجیگری را میان ایران و آمریکا ایفا کند، گفت: نخست وزیر ژاپن در سفری که اخیرا به ایران داشتند؛ تقریبا ماموریت برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا را برعهده داشتند، اما رهبری انقلاب با یک برخورد هوشمندانه که با نخست وزیر ژاپن کردند، پیام خود را به جهانیان در این رابطه ابلاغ نمودند که این رفتار رهبر معظم انقلاب در طول تاریخ کم سابقه بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم وارد مذاکره با آمریکا شویم در هر سطحی قابل قبول نیست، دلیل آن هم واضح بوده است؛ چرا که آمریکا در طول تاریخ حیات خود بد عهد و پیمانشکن بوده و این مسئله هم ربطی به حال حاضر ندارد در ضمن رفتار آمریکایی‌ها فقط به ایران مربوط نمی‌شود، بلکه با دیگر کشور‌ها هم پیمان‌شکنی کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار