بررسی بودجه سال ۹۹ نیرو‌های مسلح در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 18December 2019

بررسی بودجه سال ۹۹ نیرو‌های مسلح در کمیسیون امنیت ملی مجلسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ آذر) این کمیسیون با هدف بررسی و ارزیابی بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: اسحاقی از ستاد کل نیرو‌های مسلح در این نشست تصویری از بودجه سال ۹۹ ستاد کل ارائه کرد که مربوط به کل نیرو‌های مسلح و حوزه دفاعی بود.

وی بیان کرد: نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مسائل ضروری و مهم حوزه دفاع و امنیت کشور، درخواست (افزایش اعتبارات تبصره ۴، یکپارچه‌سازی بودجه نیرو‌های مسلح، بازگرداندن ردیف‌های حذف شده، افزایش حقوق سرباز، پیش‌بینی نیاز‌های اضطراری نیرو‌های انتظامی و بسیج، پیش‌بینی وام و تسهیلات مسکن کارکنان نیرو‌های مسلح، اختصاص یک درصد از اعتبارات متوازن سازی به اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی و اختصاص ۳ درصد اعتبار کسر شده از بودجه نیرو‌های مسلح برای متوازن سازی و اختصاص به مناطق محروم نیرو‌های مسلح) را داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه این انتقاد مطرح شد که گویا بودجه دفاعی اولویت ندارد و رویکرد بودجه به دور از این واقعیت است که نباید به نیرو‌های مسلح فشار وارد شود.

نقوی‌حسینی ادامه داد: رئیس کمیسیون نیز در جمع بندی مباحث مطرح شده بیان داشت که دفاع و امنیت باید اولویت اول بودجه کشور باشد چرا که مربوط به بقای کشور و جامعه و نظام است، دشمنان ما مشغول هستند و تهدیدات علیه ما جدی است و باید برای آن‌ها فکر و تدبیری کرد.

وی با بیان این که بنیه دفاعی را باید مطابق تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح تعریف کرد، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهادات ستاد کل را به کمیسیون تلفیق خواهد داد و از آن دفاع خواهد کرد.

وی افزود: ادامه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور امیر سیاری و همکاران ایشان به بررسی و ارزیابی بودجه نیرو‌های مسلح اختصاص یافت.

نقوی حسینی اظهار داشت: امیرسیاری در این نشست بیان داشت که مطابق بیانات حضرت امام خامنه‌ای، نیرو‌های مسلح باید حافظ امنیت مرز‌ها و همچنین آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشند، به همین جهت نیرو‌های مسلح باید آماده مقابله با هر نوع فتنه‌ای باشند و خود را آماده نگهدارند. مطابق قانون اساسی ارتش حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است و مأموریت‌های گسترده‌ای بر عهده دارد و از زمین، دریا، آسمان کشور را شبانه روز مراقبت می‌کند، بنابراین ارتش همه جای کشور حضور دارد. اشراف کامل نیرو‌های هوایی بر همه تهدیدات آسمان، حضور در همه آب‌ها و دریا‌هایی که منافع جمهوری اسلامی در آن قرار دارد و پوشش کامل خاک جمهوری اسلامی و مراقبت بر تمامی تهدیدات احتمالی از مأموریت‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی است. ضرورت دارد توجه ویژه به بودجه ارتش شود تا در انجام مأموریت‌ها موفق‌تر عمل کند.

وی بیان کرد: امیر سیاری انتظار داشت در بودجه سال ۹۹ اعتباراتی برای انجام مأموریت‌های محرومیت‌زدایی، مردم یاری (مثل حضور در بحران‌های سیل و زلزله و ...) و در حوزه حقوق، مزایا و معیشت نیز توجه ویژه‌ای به بودجه آن‌ها شود همچنین انتظار داشتند که اعتبارات نگهداشت و نوسازی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امیر سیاری بیان داشت که امروز ارتش همه نیاز‌ها و محصولات مورد نیاز خود را داخلی می‌سازد و تولید می‌کند و به مردم اطمینان می‌دهیم که امنیت کشور و ملت در آسمان، دریا و زمین کاملا تأمین است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار