وزیر دفاع در بازدید از مراکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید شرکت سایپا:

دشمنان در صدد توقف چرخ های صنعت کشور از جمله خودروسازی هستند

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» گفت: در سالی که به اسم «رونق» تولید نامگذاری شده است دشمنان با فشار حداکثری در صدد توقف چرخ‌های صنعت کشور از جمله خودروسازی هستند.
کد خبر: ۳۷۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 18December 2019

دشمنان با فشار حداکثری در صدد توقف چرخ های صنعت کشور از جمله خودرو سازی هستند/صنعت خودرو سازی یک صنعت مادر، اشتغال زا و مورد نیاز مردم است/ برای تولید قطعات تحریمی در کنار صنایع و شرکت های خودرو ساز خواهیم بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در بازدید از مراکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید شرکت خودرو سازی سایپا با ابراز خرسندی از تداوم فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید محصولات داخلی اظهار داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به اسم «رونق» تولید نامگذاری کردند، دشمنان در فشار حداکثری در صدد توقف چرخ‌های صنعت کشور از جمله خودرو سازی هستند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی یک صنعت مادر، اشتغال زا و مورد نیاز مردم است که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، ادامه داد: با خروج شرکت‌های خارجی از این صنعت، تأمین و تولید قطعات حساسی از خودرو مانند ECU، انژکتور و سایر قطعات گلوگاهی که در وابستگی و انحصار شرکت‌های خارجی بود با مشکل مواجه شد.

وزیر دفاع با بیان انباشت دانشی که در حوزه‌های مختلف مجموعه وزارت دفاع وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی تعاملات انجام گرفته با شرکت سایپا مقرر شد تأمین و تولید قطعاتی از خودرو که به سبب خروج شرکت‌های خارجی با مشکل مواجه شده است، توسط مجموعه صنعت دفاعی تولید و در اختیار این شرکت قرار داده شود.

امیر سرتیپ حاتمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر علت پیشرفت صنعت دفاعی گفت: شرایطی که برای صنعت خودروسازی در سالیان اخیر اتفاق افتاده است، طی چهار دهه در صنعت دفاعی و نیروهای مسلح حاکم است و ما با نگاه تکیه بر ظرفیت های داخلی و سرمایه های انسانی بومی، توانستیم با تبدیل تهدید و تحریم ها به فرصت از زیرساخت های دانشی و آزمایشگاهی صنعت دفاعی نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: برابر نیاز و درخواست خودرو سازان و پشتیبانی در شرایط تحریم از سرریز فناوری و دانش در صنعت دفاعی برای تولید قطعات گلوگاهی مورد نیاز خودروسازان استفاده خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد مبحث تولید ملی و رونق تولید با مشکل مواجه شود.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و گروه خودرو سازی سایپا در راستای حمایت و پشتیبانی صنعت دفاعی از صنعت خودروسازی ملی در جهت مقابله با تحریم‌ها و کمک به رونق تولید و بومی‌سازی قطعات و وقطع وابستگی، بین معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیر عامل سایپا به امضاء رسید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار