روسیه نگران تحکیم پایگاه داعش در افغانستان و نفوذ به آسیای میانه

دبیر شورای امنیت روسیه، وضعیت حضور نیروهای وابسته به داعش در افغانستان را «مخرب» دانست و تاکید کرد حدود دو هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار شبه‌نظامی وابسته به داعش هم‌اکنون در افغانستان حضور دارند.
کد خبر: ۳۷۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ - 18December 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نیکولای پتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهار داشت: داعش در حال متمرکز شدن بر تقویت حضورش در شمال شرق افغانستان است؛ جایی که بیش از ۲۰۰۰ شبه‌نظامی در آن حضور دارند تا با طالبان مبارزه کنند و پایگاهی برای هجوم به آسیای میانه از طریق تاجیکستان و ترکمنستان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود، هدف نهایی این شبه‌نظامیان ایجاد "خراسان بزرگ" برای به هم پیوند دادن مناطقی از افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. او در ادامه گفت: طبق اطلاعات ما، اولویت اهداف داعش می‌تواند تاسیساتی مرتبط با زیرساخت‌های حیاتی، نهادهای امنیتی و ماموریت‌های دیپلماتیک و همچنین غیرنظامیان خارجی باشد.

به گفته این مقام روس، طبق تخمین‌های صورت گرفته، حدود ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ شبه‌نظامی وابسته به داعش هم‌اکنون در افغانستان هستند. پتروشف افزود: به‌رغم عملیات موفقی که اخیرا از سوی نیروهای دولتی صورت گرفت و طی آن بیش از ۶۰۰ شبه‌نظامی کشته و دستگیر شدند، شمار کلی نیروهای داعش در افغانستان همچنان بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تن است.

وی در ادامه اظهار کرد: پایگاه تروریست‌های داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان واقع شده است و «شمار تروریست‌های این منطقه از ۱۵۰۰ تن می‌گذرد و در حال افزایش است که یکی از دلایل آن تروریست‌هایی هستند که از سوریه و عراق و مهم‌تر از همه از پاکستان وارد این کشور می‌شوند.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار