در شب خاطره رزمندگان ادوات لشکر 21 امام رضا(ع) مطرح شد؛

بومی‌سازی پلاتینگ‌برد گامی در جهت تقویت هدایت آتش

حسن حمامی گفت: در ماه های ابتدایی جنگ با بررسی‌هایی که بر روی قبضه‌های خمپاره‌، چگونگی شلیک و نحوه‌ دیده‌بانی صورت گرفت متوجه برخی اشکالات در ادوات شدند که علاوه بر هدر رفتن مهمات، بر هدایت آتش نیز تاثیر می گذاشت که بومی‌سازی پلاتینگ‌برد این نواقص را بر طرف می‌کرد.
کد خبر: ۳۷۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ - 18December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در راستای زنده‌نگهداشتن مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای گردان ادوات لشکر 21 امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس، مراسم شبی با خاطرات رزمندگان این گردان در مشهد برگزار شد.

«حسن حمامی» از پیشکسوتان ادوات در دوران دفاع مقدس در این نشست صمیمی با اشاره به مشکلات موجود در هدایت آتش اظهار داشت: در ماه های ابتدایی جنگ با بررسی‌هایی که بر روی قبضه‌های خمپاره‌، چگونگی شلیک و نحوه‌ دیده‌بانی صورت گرفت متوجه برخی اشکالات در ادوات شدند که علاوه بر هدر رفتن مهمات بر هدایت آتش نیز تاثیر می گذاشت.

 

بومی‌سازی پلاتینگ‌برد گامی در جهت تقویت هدایت آتش//تنظیم خبر مشکل دارد لطفا دوباره تنظیم کنید//

وی افزود: ایده ساخت پلاتینگ‌برد بعد از پایان دوره آموزش ادوات منحنی‌زن که در بهمن 1359 در گلف برگزار شد به ذهن من خطور کرد.

حمامی ادامه داد: بعد از گذراندن دوره آموزش، دو قبضه خمپاره 120 و یک پلاتینگ‌برد به ما تحویل داده شد و عازم خط مقدم شدیم. قبضه‌های دیگر فاقد امکانات هدایت آتش بود و با تخمین مسافت هدایت آتش صورت می‌گرفت که همین امر موجب اتلاف مهمات می‌شد.

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برای اجرایی شدن ایده ساخت پلاتینگ‌برد که مشکلات هدایت آتش را بر طرف می کرد، در اولین مرحله که در سال 1360 از جبهه به مشهد آمدم به همراه «علی حمامی» و مرحوم «محمود مشکی» نسبت به طراحی پلاتینگ‌برد در مرکز تحقیقات که مسئولیت آن با شهید جوادی و ثامنی‌پور بود، اقدام کردم.

بومی‌سازی پلاتینگ‌برد گامی در جهت تقویت هدایت آتش//تنظیم خبر مشکل دارد لطفا دوباره تنظیم کنید//

حمامی در پایان گفت: طراحی پلاتینگ‌برد شش ماه به طول انجامید. مرحله اول تولید، در مدت زمان سه ماه در پادگان امام حسین(ع) تهران انجام گرفت و در پادگان امام حسن(ع) نیز مونتاژ شد. بعد از پایان یافتن مرحله تولید، پلاتینگ‌بردها جهت تحویل به یگان‌های رزم به پادگان شهید بهشتی منتقل شد.

«سیدرضا رسول‌زاده طباطبایی» نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، در خصوص چگونگی تشکیل ادوات در یگان‌های رزم خراسان مطالبی را بیان کرد.

بومی‌سازی پلاتینگ‌برد گامی در جهت تقویت هدایت آتش//تنظیم خبر مشکل دارد لطفا دوباره تنظیم کنید//

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها