مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر:

نقش استان بوشهر در دوران دفاع مقدس بسیار گمنام مانده است

سردار «غلامعلی کفاش» گفت: نقش استان بوشهر با وجود حضور فعال در دوران دفاع مقدس بسیار گمنام مانده است.
کد خبر: ۳۷۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ - 19December 2019

نقش استان بوشهر در دوران دفاع مقدس بسیار گمنام مانده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «غلامعلی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در دیدار با سرهنگ «علیرضا امجدیان» مدیر امور هماهنگی استان‌های سازمان سینمایی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام تاکنون اظهار داشت: نقش استان بوشهر با وجود حضور فعال در دوران دفاع مقدس بسیار گمنام مانده است.

وی با اشاره به اینکه زنان نیز در کنار مردان در جزیره خارگ از کیان وطن دفاع کردند گفت: رزمندگان این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی در هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشتند که مغفول مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: جزیره خارگ در هشت سال جنگ تحمیلی به تعداد روزهای جنگ بمباران هوایی شد ولی مردم در جزیره با اقتدار ماندند و نگذاشتند خللی در صادرات نفت و اقتصاد کشور ایجاد شود.

کفاش به نقش تکاوران نیروی دریایی در روزی های آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: شهید «علیرضا ماهینی» از سردان شهیدی بود که در کنار چمران در جنگ‌های نامنظم حضور داشت.

این مسئول حضور رزمندگان نیروی دریایی بوشهر در عملیات مروارید در ناوچه «پیکان» را یادآور شد و افزود: دلیل اینکه استان بوشهر در گمنامی به سر می‌برد به ذلیل عدم مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه تا زمانی که این مرکز فرهنگی در استان احداث نشود رشادت‌ها و دلاور مردی های رزمندگان استان بوشهر دیده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نشر و ترویج فرهنگ شهدا در این برهه زمانی ببسیار مهم است گفت: باید با این همه ظرفیت و نقش در دفاع مقدس به سمت ساخت فیلم‌های سینمایی در راستای شناسانادن شهدا برویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار