بحران دیپلماتیک جدید بین مسکو و تل‌آویو؛ دیپورت صهیونیست‌ها از روسیه

به‌نظر می‌رسد اخیرا بحران دیپلماتیک جدیدی بین روسیه و رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده و دو طرف به شکل روزانه از ورود متقابل اتباع خود جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ - 19December 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه تلویزیونی «کان» متعلق به رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) گزارش داد که تمام سرنشینان یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی که در مسکو فرود آمده بود، توسط پلیس روسیه بازداشت شدند.

مدتی است که رسانه‌های این رژیم در گزارش‌هایی ادعا می‌کنند که هر چند روز یک بار تعدادی از اسرائیلی‌ها که به روسیه سفر می‌کنند، در فرودگاه‌های این کشور بازداشت می‌شوند و از آن‌ها بازجویی به عمل می‌آید.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از شبکه کان، مسئولان و نیرو‌های امنیتی روسیه ضمن ضبط کردن گذرنامه‌های آنها، اثرانگشت‌هایشان را گرفته و کیف و چمدان آن‌ها را تفتیش کردند.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که ۴۶ گردشگر صهیونیست توسط مسئولان فرودگاه مسکو، اجازه ورود به خاک روسیه را پیدا نکرده و اصطلاحاً «دیپورت» شدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این افراد بدون دریافت دلیل معتبر، برای شش ساعت تحت بازداشت نیرو‌های امنیتی فرودگاه مسکو بودند و گذرنامه‌هایشان نیز مصادره شده بود. برخی از آن‌ها نیز بدون مترجم تحت بازجویی به زبان روسیه قرار گرفتند.

سفارتخانه روسیه از پاسخ دادن به سوالات درباره این حوادث اجتناب کرده و به گفتن این جمله که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا اول دسامبر، تعداد پنج هزار و ۷۷۱ گردشگر روسی که به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند، توسط مقامات اسرائیلی در فرودگاه اجازه ورود پیدا نکرده و به کشورشان بازگردانده شدند.

این بحران جدید در حالی است که هنوز بحران قبلی بر سر بازداشت یک تبعه روس در فلسطین اشغالی و یک تبعه اسرائیلی در مسکو هنوز حل نشده است. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ یک تبعه روسی به نام «الکسی بورکوف» را به درخواست آمریکا و به اتهام ارتکاب جرائم اینترنتی از جمله هک رایانه‌های دولتی، در فرودگاه بن‌گورین بازداشت کرد و به درخواست‌های مکرر مسکو جهت آزادی وی پاسخ نداد. بعد از آن بود که دولت روسیه نیز در اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۸) یک تبعه صهیونیست به نام «نعما ایساخار» را به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار