فعالیت یگان دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس

جانشین فرمانده نبروی دریایی سپاه گفت: در حال حاضر، نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و دریای جنوب با یک آمادگی کامل با تجهیزات بومی اعم از شناور، موشک، اژدر و ...حضور داردو اجازه نمی دهد بیگانگان در آبهای تحت نظارت و تحت تسلط حضور یابند.
کد خبر: ۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳ - 25September 2013

فعالیت یگان دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دریادار تنگسیری جانشین نیروی دریایی سپاه در گفت و گویی، ضمن  گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه، قبل از تشکیل، یگان دریایی بود که در مناطق سه گانه خوزستان، بوشهر و هرمزگان حضور داشت.

وی با اشاره به اولین عملیات یگان دریایی در عبور از رودخانه کارون، ادامه داد: در این عملیات بلم های مردم را در نهرهای آبادان و اروند کنار جمع کردیم و در کنار رودخانه کارون همراه با نیروهای ارتش، برادران را از این رودخانه عبور می دادیم.

تنگسیری دومین عملیات یگان دریایی را در محاصره آبادان دانست و گفت: تنها راه خارج شدن از آبادان رودخانه بهمن شیر و خورموسی و بندر امام بود. پس برای ایجاد امنیت در منطقه با امکانات اولیه ای که داشتیم، شناورهای غنیمتی و شناورهایی که در دوارن طاغوت به عنوان تفریح استفاده می شد، سلاح نصب کردیم و در دامنه بهمن شیر به حمایت شناورهایی که رزمندگان و مردم را جابه جا می کردند، پرداختیم.

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به سومین حرکت یگان دریایی، افزود: با تشکیل ناوتیپ های کوثر و امیرالمومنین در بوشهر و ماهشهر در عملیات خیبر، یگان نیروی زمینی سپاه را به جزایر مجنون شمالی و جنوبی انتقال داده و این نیرو در عملیات ها، همگام با نیروی دریای ارتش، اسکورت کشتی هایی که از خارک به خورموسی رفت و آمد می کردند را بر عهده داشت.

تنگسیری ادامه داد: بزرگترین کار نیروی دریایی سپاه را باید در عملیات والفجر 8 دید که در آن زمان پشتیبانی نیروهای اعزامی از بندر امام به بوشهر را برعهده داشت.

وی با اشاره به  فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تاسیس نیروی دریای سپاه، گفت: نیروی دریایی سپاه در 26 شهریور سال 64 تشکیل شد.

جانشین نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه در دریا، نیروی انسانی حرف اول را می زند، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که انسان ها هستند که می توانند در دریا بر تجهیزات فائق آیند.

تنگسیری افزود: بنا به دستور فرمانده کل سپاه، به آموزش نیروی انسانی در پنج پایه شناوری، تکاوری، موشکی، پهباد، هوا- دریا در آموزشگاه های تخصصی نیروی دریایی سپاه می پردازیم.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی، یک نیروی تجهیزات محور است. تا قبل از انقلاب کلیه آموزش ها در خارج از کشور انجام می شد که یکی از نعمت های انقلاب، آموزش نیروها در داخل کشور است.

در پایان دریادار تنگسیری افزود: در حال حاضر، نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با آمادگی کامل با تجهیزات بومی اعم از شناور، موشک، اژدر و ... حضور دارد و اجازه نمی دهد بیگانگان در آبهای تحت نظارت و تحت تسلط حضور یابند.

نظر شما
پربیننده ها