پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب/ اسکان ۳۰۰ تروریست در رأس‌العین توسط ترکیه

ارتش سوریه کنترل شهرک «ام جلال» در حومه جنوب شرقی ادلب را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی «اجناد القوقاز» و «جبهه النصره» به دست گرفت.
کد خبر: ۳۷۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ - 20December 2019

پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب/ اسکان ۳۰۰ تروریست در رأس‌العین توسط ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع میدانی، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد، یگان‌هایی از ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی، به سمت شهرک ام جلال پیشروی کرده و کنترل این شهرکِ واقع در حومه جنوب شرقی ادلب را به دست گرفتند.

این منبع افزود: شهرک ام جلال از مهم‌ترین سنگر‌های خط مقدم عناصر مسلح گروه موسوم به «اجناد القوقاز» در حومه جنوب شرقی ادلب و به طور مشخص در حومه شهرک «معره النعمان» به شمار می‌رود، ولی نیروی زمینی ارتش سوریه موفق شد تا در سایه آتشباری گسترده، شهرک ام جلال را به کنترل خود در بیاورد. ‎

پیشتر، منابعی در ادلب اعلام کردند که یگان‌های ارتش سوریه عصر پنجشنبه با پشتیبانی جنگنده‌های سوریه و روسیه پیشروی به سمت خطوط دفاعی گروه‌های «اجناد القوقاز» و جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب را آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه، روز گذشته حمله شدید عناصر گروه تروریستی داعش در محور «وادی الضبیات» در حومه میدان نفتی «الهیل» در حومه شرقی حمص را دفع کردند.

منابعی در حمص اعلام کردند، یگان‌های ارتش حمله شدید عناصر تروریستی داعش به محور وادی الضبیات در حومه میدان نفتی الهیل را دفع کردند. میدان نفتی الهیل در ۲۶ کیلومتری شمال منطقه ۵۵ کیلومتری قرار دارد که این منطقه تحت اشغال ارتش آمریکا است و آمریکا از آن به منطقه امن برای پناه دادن به هزاران تروریست داعشی و عناصر گروه‌های همپیمان با آن استفاده می‌کند.

منابع مذکور افزودند، یگان‌های ارتش سوریه تحرکات خصمانه عناصر مسلح داعش در منطقه وادی الضبیات در نزدیکی میدان نفتی الهیل را رصد کردند و یگان‌های ارتش عناصر مسلح داعش را که تجهیزات نظامی زیادی از طریق محور منطقه «التنف» مستقر می‌کردند، زیر آتش گرفتند. به گفته منابع، جنگنده‌های ارتش نیز خطوط امداد داعش را بمباران کردند.

یک منبع دیگر تأکید کرد، یگان‌های ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را دفع و خسارات جانی زیادی در میان عناصر داعشی وارد کردند که برخی از آن‌ها به سمت منطقه ۵۵ کیلومتر در محور منطقه التنف فرار کردند.

گروه تروریستی داعش از منطقه ممنوعه‌ای که ارتش آمریکا در ۵۵ کیلومتری حومه منطقه التنف ایجاد کرده است به عنوان سکویی برای حملات به منافع ملی سوریه و نیرو‌های ارتش سوریه استفاده می‌کند.

تحرکات خصمانه ترکیه در الحسکه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد: نیرو‌های اشغالگر ترکیه ده‌ها عنصر تروریستی و خانواده‌های آن‌ها را وارد شهر «راس العین» در حومه شمالی الحسکه کردند تا با اسکان دادن این عناصر در این منطقه به جای ساکنان واقعی آن، بافت جمعیتی این منطقه را دستخوش تغییرات کند.

خبرنگار سانا به نقل از منابع محلی افزود: بیش از ۳۰۰ مزدور اشغالگر ترکیه روز پنجشنبه با اتوبوس‌هایی که همچنین حامل زنان و کودکان داعشی بود وارد شهر راس العین شدند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند: تروریست‌ها و خانواده‌های‌شان در منازلی در شهر راس العین اسکان داده شده‌اند که نیرو‌های متجاوز ترکیه ساکنان ان‌ها را مجبور به کوچ کرده و کنترل آن‌ها را در دست گرفته‌اند.

خبرنگار سانا همچنین افزود: نیرو‌های اشغالگر ترکیه حومه شهرک «ابو راسین» را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده که با پاسخ آتشباری ارتش سوریه به منابع تجاوز روبه‌رو شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها