نگهبان سابق سفارت امارات عامل تیراندازی مسکو بود

عامل تیراندازی روز پنجشنبه در مقابل ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه، فردی علاقه‌مند به سلاح و تسلیحات و نگهبان سابق سفارت امارات متحده عربی در مسکو اعلام شد.
کد خبر: ۳۷۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ - 20December 2019

نگهبان سابق سفارت امارات عامل تیراندازی مسکو بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، عامل تیراندازی مرگبار روز پنجشنبه در مقابل مقر سرویس امنیت فدرال روسیه، فردی ۳۹ ساله و علاقه‌مند به تسلیحات معرفی شد.

روز جمعه روزنامه «گاردین» به نقل از روزنامه رسمی دولت روسیه نوشت، این فرد که یکی از کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه را کشته و دو کارمند دیگر این نهاد را نیز زخمی کرده بود، «روسیسکایا گازتا» نام دارد.

مأموران امنیتی اعلام کردند فرد مهاجم نتوانست به داخل ساختمان راه پیدا کند و فقط توانست با سلاح اتوماتیک خود به سمت پنجره‌های ساختمان سرویس امنیت فدرال تیراندازی کند. وی در نهایت به ضرب گلوله یکی از تک‌تیراندازان این نهاد کشته شد.

گفته می‌شود از کوله پشتی این فرد مسلح، تعدادی نارنجک و یک دستگاه انفجاری نیز کشف شده است. او پیش‌تر نگهبان سفارت امارات متحده عربی در مسکو بوده، اما از کار برکنار شده بود.

هنوز از انگیزه احتمالی این فرد اطلاعاتی منتشر نشده است، اما به‌نوشته یک روزنامه محلی به نقل از شاهدی عینی، وی هنگام حمله، عباراتی مشابه شعار‌های داعش را سر داده است.

مادر گازتا در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت، وی مجرد و فاقد فرزند و دوست صمیمی بود و در هیچ کدام از رسانه‌های اجتماعی عضویت نداشت، اما علاقه بسیار زیادی به سلاح و جنگ‌افزار داشت.

این حمله اندکی بعد از کنفرانس خبری «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو رخ داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها