امام جمعه اراک:

حضور در انتخابات و انتخاب بر اساس معیار‌های انقلابی وظیفه شرعی و ملی مردم است

آیت‌الله «دری نجف آبادی» با اشاره به اینکه حضور در انتخابات و انتخاب بر اساس معیار‌های انقلابی وظیفه شرعی و ملی مردم است، گفت: مجلس پایگاه همه ملت بوده و نمایندگان باید حرف مردم را بزنند و نسبت به بودجه، حقوق عامه، محیط زیست، بیکاری و ... حساس باشند و در جهت پیشرفت کشور تدابیر حکیمانه‌ای در نظر بگیرند.
کد خبر: ۳۷۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ - 20December 2019

حضور در انتخابات و انتخاب بر اساس معیار های انقلابی وظیفه شرعی و ملی مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌ی این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید پژوهشی بشوند اما دانشگاه‌های امروز دانشگاه‌های هدفمندی نیستند و تحقیقات کاربردی در آنها کم است؛ اظهار داشت: قدم‌هایی در راستای پژوهشی شدن دانشگاه‌ها برداشته شده است ولی کم است؛ شرکت‌های دانش بنیان باید فعال شوند و نیاز‌های صنایع را برآورده کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز صنایع آسیب دیده و مخروبه است و باید با برنامه‌ریزی و طراحی حرکت کرد و همه این صنایع آسیب دیده را راه انداخت و این نیاز به تلاش دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان دارد. تا ما تحولی در صنعت و کشاورزی، به وجود نیاوریم مشکل خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: مشکل اقتصاد و بودجه با اقتصاد نفتی حل نمی شود و انتظار معجزه نباید داشت و باید همت کنیم و با راهنمایی بزرگترها و تلاش جوانان و دانش آموزان به سمت حل مشکلات حرکت کنیم. باید به استعدادهای جوانان و نوجوان توجه کرد و آموزش و پرورش نباید ذهن دانش آموزان را به انبار سوالات و جواب ها و محفوظات تبدیل کند بلکه جوانان و نوجوانان را به سمت کارآموزی و حضور در کارگاه های صنعتی سوق دهند که آنها بهترین آموزشگاه است.

دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، عنوان کرد: امروز در کارخانه های ما باید آدم های با مهارت، تخصص و با درجه فنی بسیار بالا و گرهگشا برای مشکلات کشور حضور داشته باشند و همانطور که در صنایع هسته ای، نظامی و پزشکی جوانان این مرز و بوم معجزه آفریدند در همه زمینه ها این معجزه آفرینی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری و تکنولوژی تصریح کرد: باید نبوغ و استعداد جوانان مورد توجه قرار گیرد و پدر و مادران و معلمین به جای تشریفات غلط باید به کارهای پژوهشی توجه کنند تا صدها هزار امیرکبیر تربیت کنند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: علم باید درونی و بومی باشد و اقتصاد بومی نیز متاثر از همین علم درونی است. ما نباید جیره خور آمریکایی ها و غربی ها باشیم. روشنفکران غرب زده بیمارند و بیمار متولد شده اند. ما باید به دست خودمان پیشرفت را رقم بزنیم و این مسئله باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و بیان کرد: مهم این است که رقابت سالم و سازنده بین افراد شایسته و لایق به وجود آید و بدون اینکه یکدیگر را تخریب کنیم و در کمال سلامت و عزت نفس با توجه به معیارهای شرعی و انقلابی بهترین ها را انتخاب کنیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه حضور و انتخاب صحیح مردم یک وظیفه شرعی و ملی است، اظهار کرد: مجلس پایگاه همه ملت و نمایندگان باید حرف مردم را بزنند و نسبت به بودجه، حقوق عامه، محیط زیست، بیکاری و ... حساس باشند و در جهت پیشرفت کشور تدابیر حکیمانه ای در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید جوابگوی ملت باشند، تشریح کرد: امید است که نمایندگان در حرف هایشان، برنامه هایشان را ارائه دهند و ان شاءالله که دروغ نمی گویند. آنها باید بر اساس امکانات کشور راه کار را نشان دهند و بر این اساس یک مجلسی آبرومند و با عزت برقرار شود و امید است که در استان مرکزی نیز افرادی انقلابی، متعهد، آینده نگر ، وظیفه شناس، سخت کوش و فداکا رو ساده زیست و قانع و دل سوز مردم انتخاب شوند.

امام جمعه اراک به مسئله نماز پرداخت و گفت: مسئله نماز یکی از حساس ترین و مقدس ترین مسائل است. مسئله نماز پیوند ماست با خدا و اولیا خدا و جامعه و باید به آن اهمیت داد مخصوصا در رابطه با نماز جماعت و اول وقت و بالاخص نماز جمعه.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار