امیر «احمدرضا پوردستان»:

رژیم صهیونیستی می‌خواست در فتنه اخیر مراکز هسته‌ای ما را بمباران کند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن می‌خواست جرقه‌ای که در کشور ایجاد شده است را تبدیل به شعله کند و وضعیت به‌گونه‌ای شود که تمام نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی درگیر شوند و سپس رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا، تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ما را بمباران کند.
کد خبر: ۳۷۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷ - 20December 2019

اسرائیل می‌خواست در فتنه اخیر مراکز هسته‌ای ما را بمباران کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امشب (جمعه) در هجدهمین یادواره شهدای مسجد «محمدی»، اظهار داشت: شهید مانند شمع می‌سوزد تا ما راه را گم نکنیم و از نفس می‌افتد تا ما بتوانیم نفس بکشیم و بر زمین می‌افتد تا ما بتوانیم بایستیم. به برکت خون شهید است که ما امروز شاهد این سربلندی در کشورمان هستیم، کشوری که توانسته مقابل دنیای استکبار بایستد.

وی با اشاره به مولفه‌های تهدیدات دشمن، تصریح کرد: امروز با چهره‌ای تازه از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم که به آن «جنگ هیبریدی» یا «جنگ ترکیبی» می‌گویند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال ۵۷، دشمن برنامه‌های براندازی خود را آغاز و در این راستا ما را تحریم اقتصادی کرد و سیاست منزوی‌سازی ما را در برنامه خود قرار داد و بلافاصله بعد از آن، موج ترور را در داخل کشور راه انداخت و همچنین، چندین کودتای نظامی و سیاسی را سازماندهی کرد و ناامنی‌های گسترده‌ای را در استان‌های ما تدارک دید و نهایتا هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد. همه این‌ها برای این بود که ادبیات انقلاب اسلامی ایران از این مرز‌ها خارج نشود و کشور‌های منطقه با ادبیات و فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا نشوند.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۲ هزار کانون تفکر و آینده‌پژوهی در آمریکا وجود دارد، افزود: آن‌ها راهبردی را طراحی کردند و به این نتیجه رسیدند که نباید وارد جنگ فرسایشی شوند، بلکه باید با «عملیات قاطع سریع»، هدف خود را تصاحب کنند و در این راستا باید همزمان از تمام مولفه‌های قدرت، نظیر جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، سایبری و... بهره ببرند که امروز در تمامی این حوزه‌ها ما با آمریکا درگیر هستیم.

امیر «پوردستان» با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن ما را تحریم اقتصادی کرد در حالی که آن زمان، ما هیچ‌گونه تولید داخلی نداشتیم و فقط خودروی «پیکان» و اسلحه «ژ ۳» مونتاژ می‌کردیم؛ اما اقتصاد ما با هدایت‌های امام خمینی (ره) پیشرفت کرد تا این‌که در زمان «باراک اوباما» تصمیم گرفتند که راه‌های تنفسی اقتصاد ما ببندند؛ بنابراین صرافی‌ها و شرکت‌های ثانویه‌ای که در برای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی فعالیت می‌کردند را تحریم کردند و اسم آن را «تحریم اقتصادی فلج‌کننده» گذاشتند.

وی ادامه داد: در زمان «دونالد ترامپ» نیز با کمک برخی نفوذی‌های داخلی، دیدند که اقتصاد ما هنوز نفس می‌کشد؛ لذا این مسیر‌های تنفس را هم بستند و اسم آن را «مادر تحریم‌ها» گذاشتند و اعلام کردند که با این تحریم‌ها، دیگر اقتصاد ایران ورشکسته خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سال ۱۳۷۰ پنتاگون عده‌ای از کارشناسان را دعوت و جنگی تحت عنوان «جنگ ارزی» را طراحی کرد که با همین نوع جنگ، مالزی را فقیر کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن زمان دستور دادند که دلار را از اقتصاد کشور خارج کنید؛ اما روسای جمهور آن‌گونه که باید، گوش نکردند.

وی تأکید کرد: دشمن می‌خواست قیمت دلار را تا ۱۰۰ هزار تومان و ۱۲۰ هزار تومان برساند که اکر هدایت‌ها و ترسیم راهبرد «اقتصاد مقاومتی» توسط امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نبود، اقتصاد ما ورشکسته شده بود.

امیر «پوردستان» با اشاره به جنگ فرهنگی و رسانه‌ای دشمن، گفت: دشمن در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای به‌شدت سرمایه‌گذاری کرده است که برای نمونه، اگر یک کیت در یک ماهواره‌ای خراب شود، با هزینه‌های زیاد متخصصان خود را به فضا می‌فرستند و آن ماهواره را تعمیر می‌کنند، این درحالی است که آن‌ها دل‌شان برای ما نسوخته است که بخواهند این امکانات را در اختیارمان قرار دهند.

وی با تأکید بر این‌که هدف دشمن از جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، «آینده‌سازی» است، افزود: دشمن در شبکه‌های اجتماعی آینده‌سازی می‌کند و ما در این فضا با جنگ تحت عنوان «جنگ شناختی» رو‌به‌رو هستیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این‌که «فتنه‌انگیزی» یکی دیگر از روش‌های جنگ دشمن است، تصریح کرد: مسئول میز شیعه‌شناسی در سازمان جاسوسی آمریکا با پول‌های هنگفتی که برای بررسی چگونگی ایجاد اختلاف بین مسلمانان، در اختیار برخی افراد خودفروخته گذاشت، به نتیجه و طرح‌هایی رسید که امروز دشمن این طرح‌ها را یک‌به‌یک در کشور‌های منطقه نظیر عراق و سوریه اجرا می‌کند.

وی با بیان این‌که دشمن در فتنه اخیر با پول‌های کشور‌های مرتجع منطقه برنامه‌ریزی‌های زیادی را در طول دو یا سه سال کرده بود، ادامه داد: همه دشمنان اعم از سلطنت‌طلب‌ها و اراذل و اوباش آن‌ها در منطقه با محوریت منافقین، باهمدیگر متحد شدند و منافقین تحت عنوان جهان‌گرد وارد کشور شدند و برخی افراد را شناسایی کرده و به خارج کشور بردند و آن‌ها را آموزش دادند و سپس به داخل کشور برگرداندند و به آن‌ها دستور دادند که به‌عنوان هسته مرکزی، برخی افراد را به دور خود جمع کنند و همزمان، تجهیزات و سلاح‌های مورد نیاز آن‌ها نیز وارد کشور شد و منتظر زمانی شدند تا تهدیدات خود را عملی کنند.

امیر «پوردستان» گفت: دشمنان به نفوذی‌های خود در ادارات و سازمان‌ها دستور دادند که مردم را ناراضی کنند؛ لذا نفوذی‌ها با ابزار قانون به‌سراغ برخی کارخانه‌ها و شرکت‌ها رفتند و آن‌ها را تعطیل کردند و رسانه‌ها هم همزمان شروع به سیاه‌نمایی کردند و وقتی مسئولان با بی‌تدبیری طرح اصلاح قیمت سوخت را اجرا کردند و مردم برای اعتراض به خیابان آمدند، این افراد هم به خیابان‌ها آمدند و یک عده گمراه هم با آن‌ها همراه شدند.

وی با اشاره به سناریو از پیش طراحی‌شده دشمن، برای فتنه اخیر، تصریح کرد: دشمن می‌خواست جرقه‌ای که در کشور ایجاد شده است را تبدیل به شعله کند و وضعیت به‌گونه‌ای شود که تمام نیرو‌های انتظامی، امنیتی و نظامی درگیر شوند و سپس رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا، تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ما را بمباران کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این‌که دشمن راهبردی تحت‌عنوان «ویروس» را در دستور کار خود دارد، گفت: دشمن می‌خواست وقتی ناامنی‌ها زیاد شد، عناصر داعش را کم‌کم از «دیاله» عراق وارد کرمانشاه، ۷ هزار داعشی را از افغانستان وارد خراسان، «جندالله» را وارد سیستان و بلوچستان و «خلق عرب» را وارد خوزستان کنند و سپس با تقویت آن‌ها، کشور را تجزیه کنند.

وی با بیان این‌که دشمن از این موضوع غافل بود که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) قادر است تا چشم فتنه را کور کند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دوجمله «از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم» و «مردم صف خود را از آشوب‌گران جدا کنند»، برنامه‌ریزی‌های چندساله دشمن را نابود کردند.

امیر «پوردستان» با اشاره به این‌که هدف دشمن و عوامل نفوذی داخلی آن، تضعیف ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: تا حرف از برجام می‌شود، می‌گویند که برجام با نظر رهبری بوده است، تا حرف از گرانی بنزین و کالا‌ها زده می‌شود، می‌گویند که حضرت آقا گفتند که این کار باید انجام شود، تا حرف از بیراهه رفتن خصوص‌سازی می‌شود، می‌گویند مورد تأکید رهبری است و در حقیقت هر خطایی که دولت، مجلس و نهاد‌های دیگر می‌کنند را می‌گویند که تقصیر رهبری بوده است و با این هجمه‌های ناجوانمردانه، به خیال خودشان می‌خواهند بین مردم و رهبری فاصله بیاندازند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار