استقبال فلسطینی‌ها از تصمیم «دیوان کیفری بین‌المللی» در خصوص جنایات صهیونیست‌ها

مسئولان فلسطینی از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را اقدامی مثبت توصیف کردند.   
کد خبر: ۳۷۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ - 21December 2019

استقبال فلسطینی‌ها از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیاالیوم، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی را درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی اقدامی مثبت توصیف کرد.

وی از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه استقبال کرد.

همچنین فلسطین‌الیوم اعلام کرد که فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس از تصمیم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین استقبال کرد.

وی گفت: این تصمیم گامی در مسیر درست است که از ماهیت واقعی رژیم اشغالگر نزد جامعه جهانی و ظلم و ستمی که این رژیم در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود، پرده برمی‌دارد.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که این تصمیم نیازمند اقداماتی عملی به‌منظور بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین است تا اینگونه عدالت در حق ملت فلسطین اجرا شود و در نهایت تمامی آثار و نشانه‌های اشغالگری از سرزمین فلسطین برچیده شود.

برهوم تصریح کرد که جنبش حماس آماده است تا همکاری کاملی با کمیته حقیقت‌یاب دیوان کیفری بین‌المللی در این خصوص داشته باشد.

پیش از این، «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری خبر داده بود؛ این تصمیم، واکنش شدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها