كارشناس مسایل سیاسی:

مجلسی که برای رفع درد مردم نیست، نباید تشکیل شود!

ایرج بیگدلو گفت: مجلسی که قرار است، شکل بگیرد، اگر به درد‌های مردم نرسد، اساسا نباید تشکیل شود! درد‌های مردم از جمله گله‌مندی نسبت به مسائل معیشتی است، این‌که هر لحظه دغدغه یک چیزی را داشته باشند، قابل قبول نیست.
کد خبر: ۳۷۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 21December 2019

مجلسی که برای رفع درد مردم نیست، نباید تشکیل شود!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، گفت‌وگویی با موضوع (تحلیل و بررسی نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی) با حضور دکتر ایرج بیگدلو، کارشناس مسایل سیاسی انجام شد.

ایرج بیگدلو در این گفت‌وگو اظهار داشت: امروز مشکلاتی در جامعه اعم از فقر، بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی داریم، وقتی هم درباره برخی مسائل مردم معترض می‌شوند، بعضا برخورد‌های نامطلوبی از سوی عوامل نیروی انتظامی با مردم صورت می‌گیرد.

در این میان کارگرانی که بیکار می‌شوند، پدرانی که بیکار و شرمنده زن و بچه خود می‌شوند، جوان‌هایی هستند که با هزار امید، دغدغه، دشواری و مشقت درس می‌خوانند، اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند، تازه ابتدای بدبختی و بیچارگی آنهاست.

وی افزود: این مسائلی که اشاره شد، مواردی است که به صورت جدی در جامعه ما وجود دارد و مردم درباره این مسائل گله‌مند هستند. تجربه نشان می‌دهد ما به آن صورتی که باید و شاید نتوانستیم توفیقی در این زمینه به دست بیاوریم. زیرا اگر این توفیق را به دست می‌آوردیم، نباید اکنون شاهد چنین مسائلی در جامعه باشیم. بار‌ها در برنامه‌های میان مدت و پنج ساله به این موارد اشاره شد که محوریت آن‌ها کاهش فقر، بیکاری، عدم وابستگی بودجه به نفت همه در برنامه‌های گذشته دیده شده است، اما چرا به نتیجه نرسیدیم؟!

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر بخواهیم اهدافی که در بیانیه گام دوم انقلاب دیده شده، به سرنوشت برنامه‌های قبلی دچار نشود، ابتدا باید از گذشته درس بگیریم، در ثانی نقاط قوت آن‌ها را شناسایی بکنیم و به تحلیل آن‌ها بپردازیم. مجلسی که قرار است، شکل بگیرد، اگر به درد‌های مردم نرسد، اساسا نباید تشکیل شود! درد‌های مردم از جمله گله‌مندی نسبت به مسائل معیشتی است، در حالی که وقتی مشکلی در کشور به وجود می‌آید، مردم سعی می‌کنند در همه نوسانات کشور خودشان را دخالت بدهند و همیشه پشتیبانی خودشان را از نظام به اشکال مختلف اعلام می‌کنند.

ایرج بیگدلو گفت: امروز مردم از شرایط اقتصادی و بعضی مسائل در کشور ناراحت هستند و این ناراحتی و گله‌مندی آن‌ها به جا و منطقی است. این‌که مردم هر شب و هر لحظه دغدغه یک چیزی را داشته باشند، قابل قبول نیست. مردمی که وقتی به ادارات و مراکز مختلف سر می‌زنند، اگر عزت و احترام نبینند و قبل از ورود به اداره به دنبال آن باشند که رابطه، پارتی یا آشنایی پیدا کنند تا کارشان راه بیفتد، نشان‌دهنده آن است که کار به صورت درست انجام نمی‌شود. اگر کار به صورت اساسی، درست و روال منطقی و قانونی خودش پیش برود، ضرورتی ندارد که مردم برای انجام کارهایشان پارتی یا آشنا داشته باشند.

وی افزود: این شیوه صحیح نیست که هر روز به مردم وعده دهیم و بعد هم هیچ کاری از پیش نبریم، چنین رویه‌ای قابل قبول نیست. نباید اوضاع به شکلی باشد که مدیران درگیر رانت و فساد باشند و بعد ۴۰ سال دائم به مردم بگوییم این اتفاق خواهد افتاد و بعد اتفاقی نیفتد. پس چه وقت قرار است مشکلات کشور حل شود. بالاخره یک روزی باید وضعیت اصلاح شود، نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار می‌شود، اتفاقی در سفره مردم نمی‌افتد، بشکه‌ای ۷۰ دلار می‌شود، باز هم تغییری صورت نمی‌گیرد، حتی نقدینگی کشور به اندازه دو برابر نیاز کشور است، اما هفتاد و پنج درصد این نقدینگی دست ۵ هزار نفر است.

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با رادیو گفتگو بیان کرد: آن بیست و پنج درصد باقی‌مانده دست بقیه ملت ایران است، کجای دنیا چنین تقسیم ثروتی وجود دارد؟! میزان فقر ما رشد پیدا می‌کند و فقر ۵۰ درصدی به ۷۰ درصد می‌رسد، در همین سال‌های اخیر ۳۰ درصد به میزان مستاجران ما اضافه می‌شود، این‌ها نشانه‌هایی است که از متن جامعه می‌آید که باید حتما به آن توجه شود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها