امام جمعه کرمان:

شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند

امام جمعه کرمان گفت: شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند که باید به جامعه و به‌خصوص نسل جوان معرفی شوند و معرفی این الگوها با زبان هنر بسیار ارزشمند خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ - 21December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» امام جمعه کرمان در دیدار با «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه خدمتی که در حوزه دفاع مقدس انجام می‌شود خدمت به تاریخ است، اظهار داشت: دفاع مقدس دریایی از معنویت به انقلاب اسلامی تزریق کرد و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از برکات دوران دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه خدمت به شهدا و خانواده معظم شهدا بسیار ارزشمند است، افزود: خدمت به شهدا، خدمت به تاریخ اسلام است؛ زیرا شهدا آدم‌هایی پاک‌ و عزیز هستند و همچنین شهید علاوه بر اینکه پاک‌ است، دیگران را هم پاک می‌کند و به طور کل در هدایت جامعه تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کار برای شهدا عبادت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند که باید به جامعه و به‌خصوص نسل جوان معرفی شوند. کار الگوسازی برای جوانان که همیشه به دنبال الگو هستند، کار بسیار مهمی است و البته معرفی این الگوها با زبان هنر بسیار ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در جمع آوری آثار شهدا بایستی بسیار دقیق و علمی کار شود. انعکاس حوادث مهمی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است، جامعه را با تاریخ دفاع مقدس آشنا خواهد کرد و نسل‌های آینده از آن بهره خواهند برد.

شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند

وی تصریح کرد: این درست است که جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد، اما این دوران از برکات و معنویاتی برخوردار بود که دنیا تاکنون نظیر آن را ندیده است و هرآنچه در مورد شهدا، در حوزه نشر و فعالیت های هنری انجام شود، خدمت بزرگی به کشور شده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان نیز ازجمله انسان‌های ایثارگر و ارزشمندی هستند که در جمع‌آوری آثار و خاطرات، آن‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای غنی و بزرگ است که باید تلاش کنیم خاطرات و آثار افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند نیز جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس، پس از صدر اسلام اولین جنگ مکتبی است که با محوریت ولایت فقه و نائب ولی عصر (عج) شکل گرفت و برکات زیادی را به دنبال داشت، افزود: دوران دفاع مقدس نه‌تنها برای ما جاذبه دارد، بلکه زمانی را خواهم دید که کتاب‌هایی که در این عرصه نوشته شده‌اند به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند و ایران کانون توجه جهان خواهد شد؛ البته اکنون با توجه به حضور استکبار و حساسیت‌هایی که وجود دارد، این روند به کندی صورت می‌گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار «محمود مهدوی‌فرد» فعالیت‌هایی را که در حوزه دفاع مقدس در استان انجام شده است، تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها