سردار قاآنی در یادواره شهدای سبزوار مطرح کرد

فروپاشی رژیم جعلی صهیونیست‌ توسط مقاومت اسلامی فلسطین در آینده‌ای نزدیک

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: مقاومت اسلامی فلسطین با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران باقدرت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است و سبب فروپاشی این رژیم جعلی در آینده نزدیک خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ - 02January 2015

فروپاشی رژیم جعلی صهیونیست‌ توسط مقاومت اسلامی فلسطین در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالگرد شهدای هویزه، سی و چهارمین یادواره این شهدا و 43 شهید جهادگر سبزوار با حضور جمعی زیادی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، روحانیون، امامجمعه، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

سردارقاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و فرمانده تیپ امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس با اشاره به حماسه شهدای هویزه و تأثیری که بر روند جنگ داشتند، گفت: شهدای هویزه خط فکری جدیدی در نوع مقاومت در جبهه را آفریدند. این شهدا در دوران غربت و محرومیت جنگ با تأسی از راه امام حسین(ع) فداکاری کردند که سبب دلگرمی و تبدیل به الگویی برای رزمندگان ما در اجرای عملیات­های بعدی شد.

وی در ادامه افزود: ما در دوران جنگ از ابتداییترین امکانات نظامی محروم بودیم. شهدای هویزه با همان امکانات کم و با تأسی از فرهنگ عاشورا و ایستادگی در برابر یزیدیان، در برابر نیروهای بعثی ایستادند و سبب ترویج فرهنگی در جبهه شدند که در تمام طول دوران جنگ الگوی رزمندگان اسلام بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در دفاع مقدس رزمندگان از فرهنگ عاشورا الهام گرفتند و باعث ماندگاری شهدا شد، تأکید کرد: رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس ثابت کردند که نهضت عاشورا و راه امام حسین(ع) زنده است. بزرگترین ویژگی شهدای هویزه، تأسی گرفتن از فرهنگ عاشورا و اثرگذاری آن در میدان نبرد بود که امروز پس از گذشت سالها از شهادت آنان، فرهنگ شهادت در یادوارهها زنده میشود.

سردارقاآنی با اشاره به مسئله هستهای و مذاکرات اخیر گفت: این مسئله واضح است، مسئله هستهای ایران فقط یک بازی سیاسی و مطرحشده از سوی غرب و آمریکاییها است و آنان باید بدانند راه پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در حوزه پیشرفت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تا تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) در برابر استکبار جهانی خواهد ایستاد.

جانشین  فرمانده نیروی قدس سپاه الگوگیری مقاومت اسلامی فلسطین را از انقلاب اسلامی سبب ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر قدس دانست و تأکید کرد: مقاومت اسلامی فلسطین با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران باقدرت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است و سبب فروپاشی این رژیم جعلی در آینده نزدیک خواهد شد.

اجرای تئاتر «شهدای خون»، رونمایی از المان جدید شهدای هویزه، نمایش کلیپ شهدای هویزه، پخش مستندی از اوایل انقلاب و شکلگیری جهاد و خدماترسانی به روستاها و پشتیبانی ازجمله برنامههای این مراسم معنوی بود.

گفتنی است؛ شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید کریمی ثانی، محمد فاضل، مجید مهدوی و سید مصطفی مختاری پنج شهید هویزه از شهرستان سبزوار هستند که در عملیات نصر در کنار شهید حسین علمالهدی در منطقه هویزه به شهادت رسیدند.این شهدا در منطقه عملیاتی هویزه و در یادمانی در این منطقه دفن شدهاند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار