نماینده ولی فقیه در مازندران:

شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی حساس باشد

آیت‌آلله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی حساس باشد.
کد خبر: ۳۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ - 21December 2019

شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی حساس باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران بعدازظهر امروز (۳۰ آذر) در شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار داشت: تکریم و تجلیل از مقام شامخ آیت‌الله کوهستانی (رحمت‌الله علیه) باید در قد و قواره ملی دیده شود. مقدمات کار باید گسترده، عمیق و وسیع دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه آیت‌الله محمد کوهستانی (رحمت‌الله علیه) شخصیتی کم‌نظیر بودند، گفت: تربیت طلاب در سیره عملی آیت‌الله کوهستانی باید یکی از محورهای همایش ملی نکوداشت این عالم عالی‌قدر باشد.

وی بابیان اینکه فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ دینی با محافظه‌کاری به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید، افزود: کسانیکه در حوزه فرهنگ عمومی، امربه‌معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، حوزه علمیه و ... فعال هستند باید باور داشته باشند و اهل ریسک باشند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در تعریف برخی واژه‌ها و کاربرد آن ا دچار تحول مفهوم شدیم، گفت: به‌طور نمونه نشاط و ورزش در جامعه ما دچار تغییر مفهوم شده است عده‌ای به اسم نشاط و ورزش بساط رقص در مدارس به راه می‌اندازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با تأکید براینکه شورای فرهنگ عمومی باید به این اوضاع نابسامان سامان ببخشد، افزود: باید از این شورا حسن استفاده را کنیم. در حوزه زنان حرکت‌های خوبی انجام می‌شود اما برخی از فعالیت‌های این حوزه نیاز به بازنگری دارد.

امام‌جمعه ساری ضمن ابراز گله‌مندی از شورای فرهنگ عمومی برای ورود پیدا نکردن در مسائل حساس اجتماعی و فرهنگی، گفت: پاک کردن نام شهدا از معابر را مردم پیگیر شدند. شورای فرهنگ عمومی کجای کار است باید ماهیت کاری داشته باشیم نه ماهیت تعارفی.

محمدی لائینی بابیان اینکه باید در مسائل دینی فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار کرد: بهترین خدمت را دین به مملکت کرده ما مدیون شهدا و مسجد هستیم باید ادای دین کنیم.

وی بابیان اینکه برای طلبه شدن جایی تبلیغ نمی‌شود اما برای رفتن به دانشگاه تبلیغات گسترده‌ای می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی برای رونق تولید داخلی برنامه داشته باشد.

حکم ریاست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران بعد از استعفای آیت‌الله نورالله طبرسی از سمت نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز (۳۰ آذر) از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست «سید محمدرضا موالی زاده» به آیت الله «محمدباقرمحمدی لائینی» نماینده جدید ولی‌فقیه در مازندران اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار