رئیس انجمن پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی خبر داد؛

معلولیت ۶۰ هزار نفر و جان‌باختن ۱۷ هزار تن بر اثر حوادث رانندگی

سیف‌الله غریب از معلولیت ۶۰ هزار نفر و جان‌باختن ۱۷ هزار تن در سال گذشته بر اثر حوادث رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ - 22December 2019

معلولیت ۶۰ هزار نفر در ایران بر اثر حوادث ترافیکی/ جان‌باختن ۱۷ هزار نفر در سال بر اثر حوادث ترافیکیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سیف‌الله غریب» رئیس انجمن پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی در جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی که صبح امروز (یکشنبه) در پلیس راهور ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه برابر آمار‌های پزشکی قانونی در سال گذشته در حوادث رانندگی ۱۷ هزار نفر کشته و بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر مصدوم شدند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار نفر در حوادث رانندگی سال گذشته معلول شدند.

وی با بیان اینکه تصادفات رانندگی به عنوان یک تهدید در سازمان بهداشت جهانی نامیده شده است، افزود: سالیانه بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در جهان، جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند.

غریب بیان کرد: در جهان عامل انسانی نقش پررنگی در تصادفات دارد. در ایران هم علاوه بر عامل انسانی، صنعت خودروسازی و راه‌سازی نیز نقش مهمی در تصادفات دارند.

وی با بیان اینکه چهار محور این همایش به درستی انتخاب شده است، عنوان کرد: هر کدام از این عوامل با درک خطر جاده و کاربران جاده‌ای ارتباط مستقیمی دارد.

رئیس انجمن پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی با اشاره به اینکه باید درک خطر ایرانیان را بالا ببریم، گفت: بالا بردن درک خطر در کشور‌های مختلف انجام شده و ما باید مدل بومی آن را طراحی و پیاده‌سازی کنیم؛ زیرا با افزایش درک خطر در رانندگان، کاهش تلفات را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار