برگزاری کارگاه تشکیل پرونده علمی در نیشابور+ تصاویر

کارگاه آموزشی تشکیل پرونده علمی با حضور نمایندگان ادارات شهرستان نیشابور برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 22December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کارگاه آموزشی تشکیل پرونده علمی با حضور تعدادی از نمایندگان ادارات و مراکز آموزش عالی و پژوهشگران دفاع مقدس امروز در مجتمع فجر نیشابور برگزار شد.

آموزش و توانمندسازی در حوزه تشکیل پرونده علمی از اهداف این کارگاه یک روزه بود. «محسن نوکاریزی» عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول آموزش دانشنامه استانی دفاع مقدس به عنوان مدرس این کارگاه، شیوه­‌های جمع­‌آوری اسناد و مدارک مورد نیاز مداخل و نحوه تشکیل پرونده علمی را ارائه کرد.

«سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیر اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس در ابتدای این کارگاره اظهار داشت: نیشابور به عنوان یکی از شهرستان­‌های شاخص استان خراسان رضوی در دفاع مقدس نقش بسزایی داشت.

وی افزود: سرداران شهیدی همچون «نورعلی شوشتری»، «محمدجواد مهدیان­‌پور» و «محسن قاجاریان» که در دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش‌­آفرین بودند از افتخارات شهرستان نیشابور به شمار می­‌روند.

مدیر اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس خراسان رضوی به اهمیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با گذشت 40 سال از خاتمه دفاع مقدس، متاسفانه شاهد کاستی­‌هایی در حوزه پژوهش دفاع مقدس هستیم که امیدواریم با تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس، این کاستی­‌ها برطرف شود.

در پایان این کارگاه، کارگروه دانشنامه دفاع مقدس با حضور مسئولان دانشنامه استان خراسان رضوی و دانشنامه شهرستان نیشابور تشکیل جلسه داد.

ارسال اسامی محققین و نویسندگان توسط دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس شهرستان نیشابور به دبیرخانه دانشنامه استانی دفاع مقدس و ارسال تعدادی پروند علمی و مقاله به عنوان الگو برای استفاده محققین از سوی دبیرخانه دانشنامه استانی دفاع مقدس به این دفتر از مصوبات این جلسه بود.

این کارگاه توسط مدیریت اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس خراسان رضوی و با مشارکت دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان نیشابور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها