مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

گلایه جانبازان از عدم حضور رئیس بنیاد شهید در مجمع جانبازان نخاعی/ برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان در ۲۲ بهمن

حسین اسرافیلی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان به مناسبت ۲۲ بهمن در سراسر کشور گفت: برخی از جانبازان از عدم حضور رئیس بنیاد شهید در دهمین مجمع عمومی جانبازان نخاعی گلایه داشتند.
کد خبر: ۳۷۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴ - 23December 2019

گلایه جانبازان از عدم حضور رئیس بنیاد شهید در مجمع جانبازان نخاعی/ برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در ۲۲ بهمن«حسین اسرافیلی» مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به برگزاری دهمین مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی اظهار داشت: انجمن هر دو سال یکبار انتخابات برگزار می‌کند و سالی یکبار در مجمع گزارش کار و عملکرد یک سال گذشته اعلام می‌شود، هیئت مدیره و بازرسان گزارش خود را ارائه می‌دهند و تا اعضا به تائید هیئت مدیره رای دهند.

وی افزود: امسال در مجمع، انتخابات هیئت مدیره نیز برگزار شد که پنج نفر هیئت مدیره و دو نفر بازرس انتخاب شدند و گزارش عملکرد و گزارش بازرس مالی ارائه شد.

اسرافیلی با اشاره به حضور نمایندگان انجمن از 29 استان کشور گفت: جلسه فوق العاده‌ای برگزار شد تا تغییرانی در محتوای اساسنامه انجمن انجام شود و اعضای صاحب رای مصوبات را به تائید برسانند. امسال هم از همه استان‌های کشور نمایندگان ما در این مجمع حضور داشتند که چند بند از اساسنامه با حضور نماینده وزارت کشور و نماینده بخش سمن‌ها تغییر یافت.

وی تصریح کرد: در این مجمع جمعی از مسوولان و معاونین بنیاد شهید از جمله حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وعادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و آقای مسگر از اداره ایثارگران سپاه پاسداران حضور داشتند و جانبازان بیش از سه ساعت به آنان گفت‌وگو کردند.

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در رابطه با مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: سوالاتی درباره استفاده و نیز راه اندازی و تجمیع مراکز توانبخشی مطرح شد، این مراکز در هفت استان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در تعدادی از استان‌ها سالن‌های چند منظوره که مورد استفاده جانبازان قرار می‌گیرند ساخته شده است. بحث دیگر در خصوص ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که به احکام جانبازانِ حالت اشتغالِ بسیجی و سرباز اشاره دارد و از پاداش پایان خدمت این جانبازان صحبت شد. طبق گفته مسوولان بنیاد شهید احکام حدود 36 هزار نفر از جانبازان از سوی ستاد کل صادر و تحویل بنیاد شهید شده است و بنیاد شهید براساس احکام جدید پرونده آنان را بررسی می‌کند. این مباحث در خصوص کل جانبازان و ایثارگران بود.

وی گفت: همچنین پاداش پایان خدمت جانبازانی که به سن 60 سال رسیده‌اند که حدود دو هزار و 500 نفر هستند از اواخر امسال و یا اول سال آینده پرداخت خواهد شد.

اسرافیلی با اشاره به طرح موضوع برنامه‌های فرهنگی و سفرهای زیارتی جانبازان در مجمع گفت: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه بنیاد شهید چندین سال است که سفرهای اردویی زیارتی و برنامه‌های فرهنگی که تاثیر زیادی در شادابی و نشاط خانواده جانبازان داشت کم شده است. جشنواره‌های ورزشی نیز وضعیتی مشابه دارند.

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان در 22 بهمن امسال در سراسر کشور خبر داد و افزود: بحث درمان و بیمه جانبازان همچنین تامین ویلچیر و اقلام بهداشتی مصرفی و همچنین درمان همسران جانباز، پایش سلامت جانبازان نخاعی و پرداخت حق پرستاری از دیگر مباحث مطرح شده در این مجمع بود.

وی با بیان اینکه تمامی درخواست‌‎های جانبازان براساس چهارچوب قانون و مقررات است، تصریح کرد: برخی از جانبازان از عدم پیگیری‌ کارها و برنامه‌ها در استان‌ها گلایه کردند و درخواست شد تا مدیران بنیاد شهید همکاری لازم را با انجمن‌های جانبازی داشته باشند چرا که این دوستان به صورت افتخاری کار می‌کنند و در موضوعات مختلف وارد می‌شوند تا مشکلات جانبازان نخاعی و کل جامعه ایثارگری مرتفع شود.

اسرافیلی از گله نمایندگان جانبازان در استان‌ها سخن گفت و افزود: گله این دوستان عدم حضور رئیس بنیاد شهید حجت الاسلام شهیدی بود، البته یک هفته قبل عدم حضور ایشان به بنده اطلاع داده شد که حاجآقا به علت کار دیگری امکان حضور در مجمع را ندارند ولی نمایندگان ما با وجود مشکل جسمی و سختی‌های زیاد از شهرستان‌ها در مجمع حضور پیدا می‌کنند و جایش بود تا رئیس بنیاد شهید نیز در بین ما حضور پیدا کند. البته معاونین بنیاد شهید زحمت کشیدند و در این جمع شرکت کردند و دوستان یک ساعت و نیم خارج از وقت تعیین شده به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند که جای تشکر و قدردانی دارد.

به گزارش دفاع‌پرس، دهمین مجمع عمومی جانبازان نخاعی ایرانیان روز چهارشنبه 27 آذرماه با حضور تعدادی از مسوولین بنیاد شهید و هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و مدعوین در مجتمع ایثار کردان برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها