سازمان ملل: بیش از 2 میلیون فلسطینی با بحران انسانی مواجهند

تازه ترین گزارش سازمان ملل از بیکاری فزاینده، کمبود مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و دارو در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.
کد خبر: ۳۷۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ - 22December 2019

سازمان ملل: بیش از 2 میلیون فلسطینی با بحران انسانی مواجهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ در گزارش تازه سازمان ملل متحد در زمینه اوضاع فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی آمده است که بیش از دو میلیون فلسطینی با بحران انسانی مواجه هستند و برای کمک به نجات زندگی آن‌ها نیاز به کمک فوری ۳۴۸ میلیون دلاری است.

به‌نوشته وبگاه «وی‌او‌اِی»، «جیمی مک‌گلدریک» نماینده سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در فلسطین گفت که حدود نیمی از اهالی غزه بیکار هستند. آمار بیکاری در میان جوان‌ها از این هم بیشتر است و از هر ۱۰ جوان ساکن غزه، هفت نفر بیکارند. چهار هزار نفر از این جمعیت بیکار تحصیلات دانشگاهی دارند.

مک گلدریک با اشاره به ناامیدی ساکنان غزه گفت که بیشتر ساکنان این منطقه غذای کافی ندارند و بیش از ۶۰ درصد از کل خانوارها با کمبود غذا مواجه‌اند.

این مقام سازمان ملل افزود که وضعیت بهداشتی در غزه در آستانه فروپاشی قرار دارد و کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و پزشک مشاهده می‌شود.

جیمی مک‌گلدریک در خاتمه به برنامه جدید سازمان ملل به نام «برنامه کمک‌های بشردوستانه ۲۰۲۰» با هدف کمک به ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان فلسطینی سرزمین‌های اشغالی به ویژه در غزه اشاره کرد.

سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل نیز در ماه‌های گذشته نسبت به عدم وجود بودجه مالی مناسب برای تامین غذای روزانه صدها هزار فلسطینی در غزه هشدار داده بود. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار