رژیم صهیونیستی مانع از ورود بازرسان بین‌المللی به اراضی اشغالی می‌شود

رژیم صهیونیستی در نظر دارد مانع از ورود محققان و بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به اراضی اشغالی فلسطین شود.
کد خبر: ۳۷۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 23December 2019

رژیم صهیونیستی مانع از ورود بازرسان بین‌المللی به اراضی اشغالی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین‌الیوم، رژیم صهیونیستی در نظر دارد مانع از ورود محققان و بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به اراضی اشغالی فلسطین به‌منظور تحقیق در مورد جنایات جنگی این رژیم شود.

منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که محافل سیاسی و حقوقی این رژیم در حال بررسی شیوه تعامل رژیم صهیونیستی با تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق در مورد جنایات جنگی این رژیم در حق فلسطینیان هستند.

این منابع تأکید کردند که رژیم صهیونیستی برای این منظور چندین گزینه پیش روی خود دارد که از جمله آن‌ها ممانعت از ورود بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به اراضی اشغالی فلسطین است.

«فاتو بنسودا» دادستان کل در دیوان کیفری بین المللی جمعه گذشته خبر انجام این تحقیقات درباره جنایات جنگی اسرائیل را اعلام کرد؛ در واقع، نتیجه تحقیقات اولیه که از سال 2015 آغاز شده نشان می‌دهد که داده‌های کافی برای انجام تحقیقات کامل وجود دارد.

در همین ارتباط، فاتو بنسودا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «متقاعد شدم که مبنایی قابل قبول برای به جریان انداختن تحقیقات در خصوص وضعیت در فلسطین وجود دارد؛ متقاعد شدم که جرایم جنگی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است.»

اما اعلام این خبر از سوی دیوان کیفری بین‌المللی با واکنش خشم‌آلود مقامات تل‌آویو مواجه شد و سیاستمداران بلندپایه رژیم صهیونیستی را به محکوم کردن این تصمیم واداشت؛ نتانیاهو با اشاره به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی، آن را یک روز تاریک برای حقیقت و عدالت خواند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار