سرلشکر صفوی تأکید کرد؛

تبیین موضوع سرطان نفوذی‌ها توسط پاسداران اهل قلم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پاسداران اهل قلم، گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان تسلیم شدن تبیین کنند و در کتاب‌های خود به سرطان نفوذی‌ها و‌ مفسدان اقتصادی که موجب نارضایتی می‌شود نیز بپردازند.
کد خبر: ۳۷۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 23December 2019

صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در چهاردهمین همایش انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم که در سپاه تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: رمز پایداری ملت و هویت ملی و اسلامی ما و نیز رمز شکوفایی تمدن ایران اسلامی در «فرهنگ نوشتن» است؛ زیرا کتاب عنصر مهمی برای تعامل جامعه انسانی و همه تمدن‌های بشری است و در واقع از طریق کتاب، فرهنگ اسلامی و ایرانی جاودانه مانده‌اند.

وی ادامه داد: شما پاسداران زمانی برای دفاع از اسلام و ایران لباس رزم پوشیدید، جوانی را در جهاد فی سبیل الله سپری کردید و امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در جبهه جنگ نرم و جهاد علمی حضور دارید؛ لذا ما به وجود شما افتخار می‌کنیم که در صراط مستقیم الهی ایستاده‌اید و از اسلام و ایران و جبهه مقاومت دفاع می‌کنید.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: حدود ۲۰ هزار روحانی عالم در سپاه وجود دارد که امیدواریم از این عزیزان هم در سال‌های آینده کتاب‌هایی را داشته باشیم.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: پاسداران اهل قلم طی ۴۰ سال گذشته برای دفاع از انقلاب اسلامی از ایثار جان خود دریغ نکردند و هم‌اکنون هم برای صیانت از فرهنگ ملی و آرمان‌های انقلاب دست به قلم شده‌اند و با فتنه‌گران داخلی و خارجی مقابله می‌کنند تا استقامت جبهه مقاومت را در برابر جبهه شکست خورده استکبار جهانی به مردم نشان دهند.

وی با اشاره به ضرورت ترجمه این آثار به سایر زبان‌ها، تأکید کرد: هم‌اکنون در فضای آلوده شبکه‌های مجازی، صیانت از هویت ملی و دینی ما در گرو قلم‌فرسایی شماست؛ البته انتشار کتاب‌های شما در فضای مجازی می‌تواند تأثیر کلام و فهم و بیان شما را دو‌چندان کند؛ بر این اساس صیانت از جغرافیای ذهنی ما در گرو مطالبی است که با قلم‌های شما نویسندگان انقلابی به رشته تحریر درمی‌آید.

دستیار فرمانده معظم کل قوا سپس خطاب به پاسداران اهل قلم گفت: گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان تسلیم شدن تبیین کنید و در جهت امید افزایی و حفظ انسجام بین مردم و مسئولان تلاش کنید؛ همچنین گفتمان مقاومت را از دیدگاه فلسفی و علمی و در شئون مختلف تبیین کنید و جامعه مخاطب خود را نسل سوم انقلاب قرار دهید؛ زیرا این نسل از چگونگی برخورد ملت با فتنه‌گران اطلاع دقیقی ندارد؛ البته هرچند که حضور بسیجیان و‌ پاسداران در برخورد با فتنه‌گران تأثیرگذار است، اما کار شما نویسندگان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

سردار صفوی افزود: در کتاب‌های خود به سرطان نفوذی‌ها و‌ مفسدان اقتصادی که موجب نارضایتی می‌شود نیز بپردازید؛ یکی از نمونه‌های نارضایتی در جامعه، وضعیت امروز مردم خوزستان است؛ زیرا در روز‌های اخیر هرچند این حجم از بارندگی در این استان آن‌هم در یک روز بی سابقه بوده، اما کسانی که مسئولیت قبول کرده‌اند، باید به مشکلات مردم برسند؛ زیرا برای همین مسئول شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تبعیت نکردن برخی مسئولان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی بیان کرد: امروز دشمن فهمیده که درآمد‌های کشور متکی به فروش نفت است؛ لذا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا جلوی این موضوع را بگیرد؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش عنوان کردند که باید درب چاه‌های نفت را ببندیم و از اتکا به درآمدهای نفتی پرهیز کنیم؛ حال امروز به‌واسطه شرایط موجود، باید از دولتمردان بپرسیم که تا چه میزان به این سخن رهبری عمل کردند؟

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: من به عنوان یک پاسدار قدیمی می‌گویم، آن‌هایی که حرف رهبری را اطاعت کردند، عاقبت‌به‌خیر شدند و آن‌هایی که حرف رهبری را اطاعت نکردند، عاقبت‌به‌خیر نشدند؛ لذا از شما نویسندگان می‌خواهم که دلسوزانه نقاط قوت و ضعف جامعه را سوژه‌یابی و تبیین کنید؛ زیرا برخی رسانه‌های کشورمان فقط پمپاژِ ناامیدی می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار