دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«روزِ سیاه» صهیونیست‌ها در راه است

دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه خبری نگران‌کننده برای مقامات رژیم صهیونیستی داشت؛ خبری که می‌تواند «روزِ سیاه» صهیونیست‌ها را رقم بزند.
کد خبر: ۳۷۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ - 24December 2019

«روزِ سیاه» صهیونیست‌ها در راه استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس:‌ دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه گذشته خبری نگران‌کننده برای مقامات رژیم صهیونیستی داشت. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کند.

«فاتو بنسودا» دادستان کل در دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه خبر انجام این تحقیقات را اعلام و در بیانیه‌ای تصریح کرد: من متقاعد شدم که مبنایی قابل قبول برای به جریان انداختن تحقیقات در خصوص وضعیت فلسطین وجود دارد؛ من متقاعد شدم که جرایم جنگی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است.

همچنین دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی از پایان مرحله بررسی اولیه خبر داد و تاکید کرد که تمام شروط حقوقی برای آغاز تحقیقات، محقق شده است.

مقامات و سیاستمداران بلندپایه رژیم صهیونیستی از همان ابتدای اعلام این خبر واکنش‌های تندی از خود نشان دادند و در همین راستا بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای با اشاره به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی، آن را یک «روز سیاه» برای حقیقت و عدالت خواند؛ وی در بیانیه خود اعلام کرد که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی تصمیم گرفته که ادعای فلسطین علیه دولت اسرائیل را بپذیرد، این تصمیمی بی اساس و ظالمانه است.

در واکنشی دیگر از مقامات صهیونیست، آویچای مندِلبِلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی با متهم کردن فلسطینیان به انجام بازی‌های سیاسی ادعا کرد که دیوان کیفری بین‌المللی تنها برای کشورهای مستقل و خودمختار است.

اعلام این خبر باعث شد تا هم‌پیمانان صهیونیست‌ها نیز نگران شوند؛ مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با اعلام مخالفت کشورش با انجام تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد که این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی غیر قابل توجیه است.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبری را مخابره کردند که وحشت مقامات این رژیم‌ را دو چندان کرد. رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: در صورت اقدام دیوان کیفری بین‌المللی در آغاز تحقیقات رسمی درباره این اتهامات، مقام‌های سیاسی و نظامی فعلی و سابق رژیم صهیونیستی در بیش از 100 کشور جهان با خطر بازداشت مواجه می‌شوند.

شبکه «کان» متعلق به رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که مقامات سیاسی و نظامی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی پس از باز شدن باب تحقیقات (از سوی دیوان کیفری بین‌المللی) در معرض بازداشت قرار می‌گیرند.

همچنین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که دادستان کل دیوان کیفری طی 120 روز تحقیقات علیه شخصیت‌های اسرائیلی را آغاز خواهد کرد و افرادی همچون بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن وزیر سابق جنگ، بنی گانتز رئیس ائتلاف «آبی سفید» و آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ممکن است تحت پیگرد دیوان کیفری قرار بگیرند.

یدیعوت افزود که دیوان کیفری از شخصیت‌های صهیونیستی که در جنگ 2014 علیه نوار غزه دخیل بوده‌اند، تحقیق خواهد کرد و این تحقیقات تنها شامل حوادث مربوط به جنگ علیه غزه نخواهد شد بلکه با «کشتار» فلسطینی‌ها در کرانه باختری و تظاهرات‌کنندگان در راهپیمایی‌های بازگشت نیز مرتبط است.

نتانیاهو تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را روزی سیاه عنوان کرد اما باید شاهد آن باشیم که با آغاز این تحقیقات (دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی از پایان مرحله بررسی اولیه خبر داد) روزِ سیاه صهیونیست‌ها نه‌تنها در اراضی اشغالی بلکه در سرتاسر جهان رقم بخورد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار