پامپئو از اروپا خواست شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت بشناسد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که چند هفته پیش اعلام کرد واشنگتن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند، به کشورهای اروپایی توصیه کرد که آن‌ها هم این شهرک‌ها را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۳۷۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ - 23December 2019

پامپئو از اروپا خواست شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت بشناسدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای به کشورهای اروپایی توصیه کرده است که به تبعیت از واشنگتن شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته‌شده در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن را به عنوان اراضی اسرائیلی به رسمیت بشناسند.

پامپئو چند هفته پیش در یک نشست خبری گفت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از این پس و بر خلاف گذشته، شهرک‌های صهیونیست‌نشین احداث‌شده در اراضی اشغالی کرانه باختری را در تضاد با قوانین بین‌المللی نمی‌داند. این در حالی است که آمریکا پیش از این با وجود حمایت تمام‌قد از تل‌آویو، دستکم روی کاغذ با شهرک‌سازی‌ها مخالفت می‌کرد.

پامپئو که روز یکشنبه با رادیو «سی‌اس‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، با دفاع از تصمیم تازه واشنگتن، در پاسخ به سؤالی در مورد مخالفت اتحادیه اروپا با این سیاست جدید، از «فدریکا موگرینی» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل ابراز مخالفت با این تصمیم، انتقاد کرد و گفت واشنگتن معتقد است که برداشت حقوقی اروپا در مورد شهرک‌ها نادرست است و امیدوار است که اروپایی‌ها هم به همان تفسیر قانونی برسند که واشنگتن رسیده است.

وی در ادامه تصمیم به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تصمیمی عمدتا سیاسی توصیف کرد و گفت: «امیدواریم که تمام کشورها، از جمله تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و خود اتحادیه اروپا و تمام کشورها در سرتاسر جهان حقوق بنیادینی را که اسرائیلی‌ها در قبال این اراضی و این فضا دارند، به رسمیت بشناسند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت باید «نگرانی‌های امنیتی» اسرائیل را به رسمیت شناخت. او رویکرد واشنگتن در قبال مناقشه فلسطین را «رویکردی سازنده» توصیف کرد که می‌تواند نهایتا به «صلح» منتهی شود.

دولت کنونی آمریکا از ابتدای کار خود رویکردی کاملا یکسویه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کرده و تقریبا از تمام خط قرمزهایی که در سال‌های گذشته در قبال این مناقشه وجود داشت، گذر کرده است. دولت ترامپ قدس اشغالی را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته، سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرده، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت شناخته و کمک‌های مالی به گروه‌های امدادی فعال در مناطق فلسطینی‌نشین را قطع کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار