مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد؛

ضرورت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای زائران بقاع متبرکه

«محمدحسن سلامی» گفت: برگزاری جلسات نهضت خاطره‌گویی با حضور پیشکسوتان به صورت فراگیر در بقاع متبرکه باعث ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در بین جوانان خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 24December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با حجت‌الاسلام «اسماعیل تدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه دفاع مقدس به ملت ما اعتماد به نفس و امید داد، اظهار داشت: دفاع مقدس باعث تقویت و استمرار ارزش های اسلامی و قرآنی شد، بر این اساس همواره مدیون دفاع مقدس، شهدا و مدافعان اسلام و اهل بیت (ع) هستیم.

وی گفت: تدوین نقش ادارات در دفاع مقدس بی‌بدیل‌ترین گام در تدوین تاریخ کشور رقم می‌خورد و این امر پاسداشت شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است و جمع آوری خاطرات و اسناد دوران دفاع مقدس کارکنان  اوقاف استان در قالب یک کتاب به عنوان سند افتخار برای آیندگان است.

سلامی با بیان اینکه رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های جوانان انقلابی نسل گذشته را باید به نسل جوان معرفی کنیم، افزود: برگزاری جلسات نهضت خاطره‌گویی با حضور  پیشکسوتان به صورت فراگیر در بقاع متبرکه باعث ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در بین جوانان خواهد شد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: همین مراکز انس که در دوران دفاع مقدس محل اعزام رزمندگان اسلام بوده، ناگفته‌ها و خاطرات زیادی از دوران جبهه و جنگ در خود دارند که باید مستند‌سازی شود.

وی با بیان اینکه ترویج  ارزش های دفاع مقدس برای زائران بقاع متبرکه امری ضروری است، ادامه داد: حرم‌های مطهر امامزادگان مکان‌های مقدسی هستند که علاوه بر حضور پیکرهای مطهر شهدا، خاطره‌هایی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه را نیز با خود دارد که لازم است در تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان و تدوین نقش نهادهای استان در دفاع مقدس مد نظر قرار گیرد.

سلامی گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا در جامعه ترویج و فرهنگ‌سازی شود، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اداره اوقاف می تواند روحیه ایثار و ازخودگذشتگی را به‌عنوان یک ضرورت در جامعه  ترویج دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این دیدار بیان داشت: استان سمنان یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس است که از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: امنیت و اقتدار امروز ما مدیون حماسه‌سازان دیروز است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم راه، منش و فرهنگ جوانان دیروز جامعه را به شیوه‌های تاثیرگذار به جوانان امروز جامعه انتقال دهیم.

این مسئول با بیان اینکه موقوفات در مسیر تعالی دین قرار دارد، ادامه داد: سازمان اوقاف با نهاد های انقلابی هم خانواده است و واقفین با وقف مال خود و شهدا با جانشان برای اسلام فداکاری کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان متذکر شد: باید جلسات فرهنگی در مجموعه اوقاف تقویت شود و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در سطح استان ظرفیت عظیمی برای ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس محسوب می شود.

تدینی متذکر شد: یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه شهدای استان این است که قریب به‌ اتفاق این شهدای گران‌قدر در میدان‌های رزم و جنگ رو در‌ رو با دشمن به شهادت رسیدند این سازمان با مشارکت اداره‎کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در بقاع متبرکه، مساجد و یادمان‎های شهدای گمنام برنامه‎های فرهنگی را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی و عملیاتی خواهد نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار