یادداشت/ عطیه سادات میری

نقش زنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

از سال‌های دور تاکنون همسران و مادرانی بوده‌اند که با تربیت فرزندانی نیک و صالح در کنار مردان توانسته‌اند در جامعه نقش آفرینی کنند و در ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیز نقش ایفا کنند.
کد خبر: ۳۷۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 24December 2019

نقش زنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادتگروه استان‌های دفاع‌پرس - عطیه سادات میری؛ از سال‌های دور تاکنون همسران و مادرانی بوده‌اند که با تربیت فرزندانی نیک و صالح در کنار مردان توانسته‌اند در جامعه نقش آفرینی کنند و در ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیز نقش ایفا کنند.

زنان از صدر اسلام تا سال‌های شکل‌گیری انقلاب و پس از آن توانسته‌اند در صحنه‌های مختلف از ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی صیانت کنند.

حضور مادران و همسران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سبب دلگرمی فرزندان بوده و آنان را در جبهه حق بر علیه باطل موفق ساخته است.

زنان جامعه اسلامی ایران نماد و الگوی برتر مقاومت و ایثارگری بوده‌اند که در سال‌های دشوار انقلاب یاور و پشتیبان اسلام، انقلاب و رهبری مانده و مانند کوه استوار مردان خود را برای دفاع از اسلام و میهن مهیا ساخته و در عرصه کارزار و دفاع خودشان به عنوان حامی و پشتیبان نقش آفرینی کرده‌اند.

هم اینک نیز در گام دوم انقلاب و بعد از چهل سالگی از عمر این نظام شکوهمند اسلامی شاهد حضور بی‌بدیل و موثر بانوان در صحنه‌های کشور هستیم.

بانوان جامعه اسلامی ایران همواره تاریخ ساز بوده‌اند و با مشارکت در عرصه‌های مختلف عزتمندی کشور را به نمایش گذاشته و از دستاوردهای آن صیانت کرده‌اند.

دشمنان اسلام و کشور باید بدانند که با وجود زنان و مردان بصیر، شجاع، مومن و انقلابی نمی توانند به حریم‌های این کشور تجاوز کنند و قطعا در صورت وقوع هر گونه اشتباهی پاسخی دندان شکن دریافت کرده و به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند.

زنان و مردان جامعه اسلامی ایران با روحیه دفاع از ارزش‌ها و میدان داری به زیبایی توانسته‌اند عظمت و ابهت اسلام و میهن را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها