شهیدی:

سهمیه کنکور را حق جامعه ایثارگری می‌دانیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه ایثارگر جان خود را دادند و اگر سهمیه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد، حقشان است.
کد خبر: ۳۷۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ - 24December 2019

سهمیه کنکور حق جامعه ایثارگری استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور کشوری شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونین سازمان سنجش و حجت الاسلام کاویانی‌راد معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید برگزار شد.

در این مراسم از ۱۷ نفر از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور در رشته‌های مختلف تجلیل شد که در این میان «دانا افضلی» حائز رتبه سوم کنکور در رشته ریاضی بود.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش ضمن ارائه آماری از داوطلبان کنکور و داوطلبان ایثارگر کنکور سراسری در رشته‌های مختلف به تفصیل آمار دانشجویان ایثارگر در رشته‌های مختلف را ارائه کرد.

محمدعلی فقیه مدیر اداره کل آموزش بنیاد شهید با اشاره به قراردادن سهمیه ایثارگران در کنکور اظهار داشت: دانشجویانی که امروز در جمع ما حاضر هستند در نتیجه تلاش حائز کسب رتبه‌های برتر شدند و سهمیه اثری نداشته است. در عین حال وظیفه ماست که سهمیه را در اختیارشان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار اسفند هر سال برگزار می‌شود، دبیرخانه آن در وزارتخانه‌ها برپا می‌شود و شاخص‌ها را خود وزارت‌خانه‌ها تعیین می‌کنند. داوران هم از داخل وزارتخانه‌ها هستند و وزیر زیر لوح این افراد را امضا می‌کند که خروجی‌های این جشنواره به عنوان طراز ملی معرفی می‌شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در صحبت‎هایی گفت: این جلسات از این باب است که فرزندان خود و خانواده‌هایشان را ببینیم و تشویقشان کنیم. یکی از دغدغه‌های ما در جامعه ایثارگری رفع قضاوت‌ها و حرف‌های نابجایی است که برخی درباره سهمیه‌ها می‌گویند. همین‌جا اعلام می‌کنیم که سهمیه‌ها حق و حقوق جامعه ایثارگری است که جامعه ما مدیون آن‌ها هستند. جامعه ایثارگر جان خود را دادند و اگر سهمیه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد، حقشان است.

وی تصریح کرد: برخی از دانشجویان از اینکه اعلام بشود از سهمیه استفاده کرده‌اند ناخوشنود هستند که ما قصد داریم این موضوع را حل کنیم. در این زمینه نیز سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر کمک کننده هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ۱۱۴ هزار دانشجو از جامعه ایثارگری در همه دانشگاه‌ها داریم. دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار نفر از جامعه ایثارگری عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند. در سال ۹۸ بالغ بر ۵۶ هزار نفر از ایثارگران کشور در آزمون کنکور شرکت کردند. حدود ۱۹ هزار نفر پذیرفته شدند. ۶۵ درصد از پذیرفته‌شدگان در رشته‌های روزانه دولتی هستند.

وی گفت: ۱۵۰ نفر رتبه سه رقمی کسب کردند که ۱۷ نفر از آنان رتبه دو رقمی دارند. در چهار سالی که کار در این زمینه شروع شده مجموعا ۷۵ نفر رتبه دو رقمی در دانشگاه‌های مختلف داریم. معتقدم این افراد، چون الگو هستند باید در همه دانشگاه‌ها و همه ابعاد بدرخشند و نخبه باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به جمع حاضر بیان کرد: حضور شما در دانشگاه‌ها به ارزشمند و همچون سفیر است. پدران شما به جبهه رفتند و راه خودشان را پیمودند و شما باید در مسیر آن‌ها کوشا باشید و آن فرهنگ را رشد دهید. دشمن می‌خواهد افتخارات ما را بگیرد. در بعد معنوی خود کار کنید. ارتباط با اداره کل اموزشی نباید قطع شود اگر مشکلی دارید با این اداره در میان بگذارید تا در حد توان در خدمت شما باشیم.

شهیدی تصریح کرد: در سال ۹۴ رتبه پنج و شش کشوری را داریم. در سال ۹۵ فرزند جانبازی رتبه یک کشوری را کسب کرد. در سال ۹۷ دختر یکی از حانبازان در علوم انسانی حائز رتبه اول شد و در سال ۹۸ آقای افاضلی در رشته ریاضی رتبه سوم کشوری را کسب کرد که همه مایه افتخار هستند، من به خاطر آن‌ها به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار