سرلشکر رضایی:

شکوفایی کشور در گرو پیشرفت علمی است

فرمانده اسبق کل سپاه با بیان اینکه مشکلات زیادی در زمینه علم و‌ پژوهش داریم، گفت:‌ شکوفایی کشور در گرو پیشرفت علمی است.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 24December 2019

دانشگاه برای سپاه مهم استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق کل سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه امام حسین (ع) از دل جنگ و دانشگاه جنگ از دانشگاه سپاه و انقلاب اسلامی هم از دل حوزه و دانشگاه بیرون آمده است؛ به همین جهت و به دلیل اینکه اسلام بر پایه دانش و قلم است، دانشگاه برای سپاه مهم بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: سپاه که در کوران حوادث شکل گرفت، نگاهی هم به علم‌اندوزی داشت؛ به همین خاطر بود که سال ۶۲ محل فعلی دانشگاه که پادگان آموزشی تحت نظر سپاه تهران بود را برای تربیت دانشجویان سپاه انتخاب کردیم؛ البته آن زمان هرچند به آموزش و اعزام نیرو به جبهه به شدت نیاز داشتیم، ولی این محل را به دانشگاه تغییر کاربری دادیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: بعد از پایان جنگ، بیش از ۷۰ جلسه تحت عنوان جهاد علمی برگزار شد و بسیج دانشجویی را هم به عنوان هسته علمی تعریف کردیم؛ زیرا معتقدیم شکوفایی کشور در گرو پیشرفت علمی است.

رضایی تصریح کرد: منشأ تمام علوم از قرآن مجید است؛ زیرا این ذخیره الهی مملو از مفاهیم بنیادی است که اگر تمام دانش بشری جمع شود، تنها گوشه‌هایی از آن را می‌توانند اجرا کنند؛ به هر ترتیب این دانشگاه می‌توانست زودتر کار‌های قوی خود را آغاز کند، به همین خاطر امیدوارم این دانشگاه هرچه زودتر جهش علمی به دست آورد و در تولید علم پیشگام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مشکلات زیادی در زمینه علم و‌ پژوهش داریم؛ زیرا چارچوب‌های آموزش علمی‌ و‌ روش‌ تعامل دانشجویان با دانشگاه از چارچوب‌های وارداتی است و این در حالی است که برای پیشروی در تولید علم، نیازمند خارج شدن از این چارچوب هستیم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه ما برای تغییر این روش علمی در کشور باید علمی باشد، افزود: کار بزرگی را باید انجام دهیم که باید با نوآوری‌های علمی به این هدف دست یابیم؛ چون انقلاب ما نمی‌تواند پیوند غیر منطقی با علم و فلسفه داشته باشد؛ البته کتاب‌های ما هم باید در رقابت علمی به اثبات برسد تا عده‌ای فکر نکنند که باید جزیره‌ای عمل کنیم.

رضایی هویت‌یابی و بازگشت به هویت خود را دلیل برخی حرکات اجتماعی دانست و عنوان کرد: امروز بازگشت به هویت در سیاست وارد شده است؛ لذا انقلاب اسلامیِ سرافراز، عصر جدیدی است که باید در صحنه علم هم بروز و ظهور داشته باشد؛ به همین دلیل است بیانیه گام دوم بر دانش و‌ پژوهش تأکید دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها