شهدایی که در خاموشی، روشنایی‌بخش آسمان امنیت کشورند

اگر بگوییم شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در میان شهدا غریب‌ترند، بی‌راه نگفته‌ایم؛ شهدای مدافع وطنی که خیلی وقت‌ها در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط خدمت می‌کنند و گاهی به‌طرز واقعا مظلومانه‌ای به شهادت می‌رسند.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ - 25December 2019

«شهادت» نمک حماسه‌های مرزبانان استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، وقتی از شهدا یاد می‌شود، ناخودآگاه ذهن‌ها به سوی شهدای دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم می‌رود؛ هرچند که همه شهدا نزد پروردگار خود از اجر و پاداش زیادی برخوردارند و باید یاد و خاطره همه آن‌ها گرامی داشته شود؛ اما برخی از شهدا در این میان غریب‌تر هستند.

اگر بگوییم شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در میان شهدا غریب‌ترند، بی‌راه نگفته‌ایم؛ شهدای مدافع وطنی که خیلی وقت‌ها در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط خدمت می‌کنند و گاهی به‌طرز واقعا مظلومانه‌ای به شهادت می‌رسند.

شهید مدافع وطن «سید نورخدا موسوی» از شهدای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است که نزدیک به ۱۰ سال روی تخت، در کنج اتاقی به عنوان جانباز ۱۰۰ درصد، مقابل چشمان همسر و دو فرزندش در زندگی نباتی به‌سر برد و نهایتا سال گذشته در شب رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) چشم از دنیا فروبست و به شهادت رسید.

البته شهدای مرزبانی، نمک رزمندگان حماسه‌ساز این نیرو هستند، رزمندگانی که در سخت‌ترین شرایط خدمت می‌کنند و ما آرامش خود را مدیون آن‌ها هستیم. در ارزش والای رزمندگان و شهدای مرزبانی، همین بس که امام سجاد (ع) برای آن‌ها دعا کرده است که به‌عنوان دعای بیست‌ و هفتم صحیفه سجادیه شناخته می‌شود.

سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده پلیس مرزبانی، در همین رابطه به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس گفت که مرزبان‌های ما همگی حماسه‌گر و شهادت مزربانان نیز نمک حماسه‌های آن‌هاست و اگر چنانچه بخواهیم بگوییم که مرزبان‌ها کجا هستند، باید همین آرامشی که در کشور برقرار است را ببینیم.

وی افزود: مرزبان‌ها، عزت‌بخش کشور هستند و باید بر خانواده‌های آن‌ها درود فرستاد که آن‌ها را حمایت می‌کنند تا عزت‌بخش کشور باشند.

یادمان نرود اگرچه امروز کشورمان باوجود تحریم‌ها و بی‌تدبیری برخی دولت‌مردان، با نابسامانی‌های اقتصادی روبه‌رو است؛ اما یک لحظه فکر کنیم که اگر مرزبان‌ها چه پلیس مرزبانی، چه سپاه پاسداران و چه ارتش نبودند، شاید مشکلات دیگری نیز به مشکل نابسامانی اقتصادی کشور هم اضافه می‌شد و آن ناامنی‌های متعدد بود.

راستی! جا دارد که یادی هم کنیم از شهدای مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش انقلابی کشورمان، خصوصاً شهدای حادثه تروریستی سال گذشته در جنوب شرق کشور که بر اثر حمله به اتوبوس پاسداران، ۲۷ پاسدار شهید و ۱۳ پاسدار نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار