برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و داستان دفاع مقدس در اردبیل

مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ - 24December 2019

برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و داستان و رونمایی از کتاب دفاع مقدس در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، امروز آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و  جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) استان اردبیل در سالن همایش های فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم «علی واحد» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل سالانه بیش از 30 عنوان کتاب منتشر می‌کند گفت: زبان هنر از بهترین زبان‌ها برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و باید اهالی هنر و به ویژه هنرمندان و شعرا در این عرصه فعالیت بیشتری کنند.

در ادامه این مراسم «مسعود امامی یگانه» فرماندار اردبیل طی سخنانی کوتاه به اهمیت جایگاه شعر و شاعری در فرهنگ ایرانی و اسلامی پرداخت و خواستار حمایت تمامی ادارات و نهادهای فرهنگی از برنامه‌های حوزه دفاع مقدس شد.

در این مراسم نفرات برتر در حوزه شعر ترکی و فارسی و داستان کوتاه به قرائت آثار ارسالی پرداختند و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنان تقدیر به عمل آمد.

در بخش شعر ترکی «رحیم حقی»، «کیوان قربانی» و «الیاس شیرعلی زاده» به ترتیب به مقام اول تا سوم دست یافتند. در بخش شعر فارسی «محمدعلی احمد‌نژاد»، «مجید حقی» و «صابر قره داغلو» به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

در بخش شعر کودک و نوجوان (زیر 15 سال) «اسماء عالی»، «مهلا معینی کیا»، «آیدا تقایی»، «زهرا ناصری» و «سوگند حسینی» مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) «علی رضا شهامتی‌پور» رتبه اول، «فاطمه عزتی سوران» و «زهرا جعفری» حائز رتبه دوم مشترک و «محمدحسین حسین‌پور» و «مونا مونادی» حایز رتبه سوم مشترک شدند.

در بخش کودک و نوجوان جایزه ادبی یوسف، از «فرنام آگاه»، «محمد رضا ایران‌زاده» و «مهدی عیوضی» تقدیر شد.

در این مراسم از کتاب «پیام افق» مجموعه اشعار دفاع مقدس «میرداود خراسانی‌مقدم» پدر سردار شهید «میر‌جعفر خراسانی مقدم» از تولیدات مشترک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار