نویسنده کتاب «از فاو تا شلمچه» به دفاع پرس خبر داد؛

انتشار سومین جلد از مجموعه کتب «نبرد‌های انقلابی» در قم

«مهدی کربلایی» از انتشار سومین جلد از مجموعه «نبرد‌های انقلابی» با عنوان «از فاو تا شلمچه» ویژه کارنامه عملیاتی لشکر ۱۷ و عملکرد رزمندگان این لشکر در دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 05January 2020

«مهدی کربلایی» از فرماندهان پیشکسوت لشکر عملیاتی ۱۷ در هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: سومین جلد کتاب نبرد‌های انقلابی با عنوان «از فاو تا شلمچه» به همت ستاد تدوین و جمعی از رزمندگان پیشکسوت لشکر تهیه و تدوین و منتشر شد.

انتشار سومین جلد از مجموعه «نبرد‌های انقلابی» در قم

وی افزود: کتاب مذکور شامل نقش آفرینی رزمندگان استان‌های قم و مرکزی طی سال‌های ۶۴ و ۶۵ بوده و به تشریح عملیات‌های لشکر ۱۷ مثل عاشورای ۲ و فتح فاو، حاشیه اروند در عملیات والفجر ۸ و آزادسازی مهران در کربلای یک، ضلع غربی و شرقی جزیره مجنون و نیز عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و شلمچه می‌پردازد.

نویسنده مجموعه کتب نبرد‌های انقلابی ادامه داد: کتاب مذکور به همت ستاد تدوین نقش لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس منتشر شده و یک بازه ۱۰ ساله برای انتشار چهار جلد کتاب ویژه لشکر و یک جلد نیز مختص نقش قم در دوران حماسه و ایثار در نظر گرفته شده است.

انتشار سومین جلد از مجموعه «نبرد‌های انقلابی» در قم

وی با بیان اینکه دو سال برای آماده سازی هر کتاب برنامه ریزی شده، یادآور شد: جمع آوری مطالب و ویرایش کتاب توسط «محمدرضا اشعری مقدم» صورت گرفته و انتشارات موسسه حماسه یاران آن را منتشر کرده است.

کربلایی گفت: جلد اول مجموعه نبرد‌های انقلابی با عنوان «چذابه تا زید» مربوط به منطقه چذابه، فتح المبین، بیت المقدس عملیات رمضان، عملیات محرم، والفجر مقدماتی و خط پدافندی پاسگاه زید است و جلد دوم آن نیز تحت عنوان «مهران تا مجنون» ویژه والفجر ۳ و ۴ در ارتفاعات کانی مانگا و خیبر و بدر در جزیره مجنون منتشر شده است.

وی تصریح کرد: کتاب مستقلی که به نقش قم در دوران دفاع مقدس می‌پردازد، مربوط به کارنامه لشکر ۱۷ در کردستان و خطوط پدافندی در غرب و جنوب و سنندج و مبارزه با ضد انقلاب است و هر جا مثل عملیات محرم، رمضان و والفجر مقدماتی ارتش به صورت ادغامی نقش آفرینی کرده به آن نیز پرداخته می‌شود کما اینکه در کتاب چذابه تا زید نیز به طور مفصل نقش ارتش مطرح شده است.

انتشار سومین جلد از مجموعه «نبرد‌های انقلابی» در قم

انتشار سومین جلد از مجموعه «نبرد‌های انقلابی» در قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها