تبدیل دره فرحزاد به «اکوپارک» در مدت ۲ سال

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران گفت: در صورت همکاری خوب تمام ارگان‌ها و وجود بودجه مدنظر، امیدواریم در مدت دو سال آینده دره فرحزاد به یک اکوپارک تبدیل شود.
کد خبر: ۳۷۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ - 25December 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سید امین ناصر هراتی در گفت‌وگویی در تشریح اقدامات شهرداری منطقه دو تهران برای تبدیل دره فرحزاد به بوستان تفریحی، اظهار داشت: دره فرحزاد با داشتن قدمتی تاریخی، یک فضای مفرح، پرنشاط و به نوعی یکی از تنها فضا‌های اکولوژیکی و طبیعی باقی‌مانده در متن تهران است و اطراف آن شهرنشینی مدرن مشاهده می‌شود.

تبدیل دره فرحزاد به «اکوپارک» در مدت ۲ سال

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران افزود: با همت تمام مسئولان و تعامل بسیار خوب با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در پی این هستیم که این منطقه تبدیل به «اکوپارک» طبیعی شده، به طوریکه حق و حقوق مردم منطقه نیز حفظ شود و با کمترین دخالت در عرصه طبیعت این اتفاق روی دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری در کنار سایر نهاد‌ها این کار را انجام می‌دهد البته زمان اتمام پروژه مشخص نیست، اما اگر همکاری خوب صورت گیرد و بودجه مدنظر وجود داشته باشد، امیدواریم در مدت دو سال آینده شهروندان در این دره تردد کنند.

هراتی ادامه داد: در پی این هستیم به طور مثال بوستانی شبیه بوستان نهج‌البلاغه در دره فرحزاد ایجاد کنیم با این تفاوت که کمترین دخالت مصالح عمرانی و نیروی انسانی را در آن داشته باشیم و کاملاً بافت طبیعی آن حفظ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران خاطرنشان کرد: قطعاً قرار نیست پارکی احداث، اما حقی ضایع شود؛ اولویت این است حق هر فردی که طبع قانون دارای حقی است به آن برسد و به هیچ وجه نیت بر این نیست که فردی متضرر شود البته در حریم رودخانه فرحزاد ساخت و ساز غیرمجاز وجود داشته و آبفا درخواست تخریب ساختمان‌هایی را داده که در حریم رودخانه غیرمجاز ساخته شده است.

به گفته وی، طول مسیر درنظر گرفته شده سه هزار و هشت صد و ۸۰ متر و از حدفاصل بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) تا پل خوش‌مرام است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار