سردار شکارچی در نشست خبری عنوان کرد؛

برگزاری رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین با هدف تقویت امنیت تجارت بین‌المللی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در منطقه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 25December 2019

شکارچیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین اظهار داشت: این رزمایش بسیار مهم طی سه روز آینده در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشور‌های بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند؛ لذا برقراری امنیت در این منطقه، مهم و حیاتی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین‌المللی به‌ویژه در این منطقه کلیدی همواره تلاش کرده است، افزود: البته این رزمایش هم در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

سردار شکارچی تبادل تجربه میان کشور‌های ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف مهم این رزمایش برشمرد و گفت: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی هم از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی ادامه داد: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات است که از زمان شروع این رزمایش انجام می‌گیرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: پیامد‌های امنیتی این رزمایش برای کل جهان خواهد بود؛ چراکه ثبات امنیت را در سطح جهان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار