رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم استان خراسان رضوی در سال جاری

رمضان نیری از برگزاری اولین یادواره 106 شهید دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در اسفند سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 25December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، جلسه ستاد شاهد استان خراسان رضوی با هدف برنامه­‌ریزی جهت برگزاری اولین یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان این استان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «رمضان نیری» رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در مشهد برگزار شد.

نیری در این مراسم اظهار داشت: استحکام یک جامعه به هویت آن جامعه بستگی دارد و اگر جامعه­‌ای دارای هویت نباشد آسیب­‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: یکی از رسالت‌­های مهم نظام تعلیم و تربیت، عمق بخشی به هویت­‌های فردی و اجتماعی برای جوانان امروز جامعه اسلامی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: هویت، نیازمند منابعی است که این منابع سرمایه­‌های فرهنگی، مادی، اقتصادی و طبیعی به شمار می‌روند. دفاع مقدس، شهدا و ایثار و از جان گذشتگی مهمترین سرمایه­‌های ایران اسلامی هستند که وظیفه ما ضمن صیانت از این سرمایه‌­ها، برقراری ارتباط بین نسل جوان و این سرمایه‌های معنوی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان این بستر را فراهم می­‌کند تا دانشجو معلمان این دانشگاه که در تربیت آینده‌­سازان ایران اسلامی نقش تعیین کننده‌­ای خواهند داشت بتوانند با برقراری ارتباط با شهدا و تأثیرگذاری سبک و سیره زندگی شهدا در فکر و اندیشه دانشجو معلمان، رسالت خود را در تربیت نسل آینده کشور به خوبی به انجام برسانند.

نیری در پایان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم یادواره 106 شهید دانشگاه فرهنگیان استان را با شکوه هر چه بیشتر در اسفند سال جاری برگزار کنیم تا به عنوان یک یادواره ملی برای دیگر استان­‌های کشور الهام‌­بخش باشد.  

یادواره شهدا می‌تواند بستر یک اقدام ماندگار باشد

سردار یوسفعلی‌­زاده نیز در این جلسه ابراز داشت: شکستن هیمنه استکبار، برچیدن بساط نظام ستمشاهی از ایران، مدیریت بی نظیر جنگ از جمله فتوحات امام خمینی(ره) است اما تربیت نسل جوان، مؤمن و مجاهد به تعبیر مقام معظم رهبری فتح­‌الفتوح امام راحل به شمار می­‌رود.

وی در ادامه سخنانش به تاثیرگذاری یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان هم می­‌تواند مقطعی، مناسبتی و اثرگذار باشد و هم می‌­تواند بستر یک اقدام ماندگار را بدون محدودیت زمانی فراهم کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در پایان تشکیل دبیرخانه یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در راستای تشکیل ستاد اجرایی و آغاز کار فعالیت کمیته­‌ها، ارتباط دبیرخانه یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان با دبیرخانه کنگره 18 هزار شهید استان، استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی خراسان رضوی و معرفی دانشجویان به عنوان محقق  به مراجعی که اسناد شهدا را در اختیار دارند را ضروری دانست.

در این نشست اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار